En Büyük B2B E-İhracat Platformları
İşletmeler arasında gerçekleşen ticari işlemleri ifade eden B2B, birçok ülkede ithalat ve ihracatın temelini oluşturur. B2B işlemler üretici ve toptancı arasında olabileceği gibi toptancı ve perakende satıcısı arasında da olabilir. Bu tür iş modelinde önemli olan hem alıcı tarafın hem de satıcı tarafın işletme olmasıdır. İhracat platformları, işletmeleri bir araya getiren sanal yerler olarak ifade edilebilir.
Son yıllarda B2B ve ihracat platformları sıklıkla bir arada anılmaya başladı. Yeni teknolojiler ve her geçen gün daha da bağlanan dünya, B2B iş yapan işletmelerin ihracat platformları kullanma sıklığını da arttırdı. Özellikle B2B işletmelerin B2C işletmelere göre yaşadıkları sorunlar, B2B işletmelerin ihtiyaçlarını ele alan ihracat platformlarının ortaya çıkmasına yol açtı.
Günümüzde yaklaşık $6,7 trilyon değerine sahip B2B e-ticaret satışları, hem tanınmış hem de yeni platformlar sayesinde daha fazla işletmenin iş birliği yapmasına izin veriyor. Ayrıca mevcut B2B satışların %75’inin de online yapıldığı düşünülürse B2B ihracat platformları gelecekte de önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor.
B2B E-İhracat Platformlarıyla İşinizi Tüm Dünyaya Taşıyın
E-ihracata uygun B2B platformları, güçlü e-ticaret özellikleri sayesinde dünyanın farklı yerlerinde bulunan işletmelerin ticaret yapmasına izin veriyor. Özellikle hızla değişen müşteri talepleri, işletmelerin talep edilen ürünlerini hızlı bir şekilde tedarik etmesini zorunlu kılıyor. İhracat süreçlerini kolaylaştıran B2B platformları, işletmelerin talep edilen ürünleri kısa sürede tedarikçilerden satın almasına izin veriyor. Böylelikle işletmeler, B2B ihracat süreçleri sayesine B2C süreçlerine de büyük bir ivme kazandırıyorlar. Günümüzde diğer birçok alan gibi B2B ticaret alanı da online ortama taşındı. Onlarca farklı ihracat platformu, dünyanın farklı yerlerinde işletmelerin bir araya gelerek ticari faaliyetlerde bulunmasına izin veriyor.
Alibaba
Pazar yeri açıklaması: Alibaba hem B2C hem de B2B bir e-ihracat platformu olarak dünya devi olarak sayılabilir. Aslında bu platform B2B ihracat platformlarının temelini oluşturdu. Bu Pazar yeri KOBİ’lerin yabancı pazarlara erişmesine izin veriyor. Ayrıca kolay kurulumu sayesinde çok sayıda işletme kısa sürede işletmeler arasında satış yapmaya başlıyor. Alibaba günümüzde en popüler ihracat platformları arasında sayılıyor.
Pazarlar: Mevcut durumda Alibaba B2B tarafı Çin başta olmak üzere tüm Asya kıtasında oldukça aktif bir konuma sahip. Buna ek olarak Türkiye, Avrupa ülkeleri ve Afrika ülkelerinde de geniş bir kullanıcı kitlesine sahip.
Ürün grupları: Nerdeyse tüm ürün gruplarında hizmet veren platform, ticaret fuarı gibi işletmelerin ilgisini çekecek özelliklere de sahip.
Fiyatlandırma modeli: Platformda temel ve Premium olmak üzere iki üyelik modeli bulunuyor. B2B satış yapmak için iki plandan birinin seçilmesi gerekiyor.
Neler yapılabiliyor: Alibaba B2B platformu sayesinde e-ticaret başta olmak üzere birçok B2B operasyon gerçekleştirilebilir. Platform online para transferi, online açık arttırma, mobil ticaret gibi özelliklere de sahip.
E-ticarette ihtiyaç duyulan tüm özellikleri barındırdığı için yüzlerde B2B şirketi bu platformda ihracat yapmayı tercih ediyor.
Amazon Business
Pazar yeri açıklaması: Amazon Business, Amazon’un işletmelerin kendi arasında ticaret yapmasına izin veren bir e-ticaret platformdur. Bu platformda alım-satım yapmak için işletmelerin Amazon’a kayıtlı olması gerekmektedir. Amazon’da Satıştan farklı olarak Amazon Business, kurumsal müşterileri ve onların ihtiyaçlarını dikkate alan bir platformdur.
Pazarlar: Amazon’un yer aldığı tüm pazarlarda B2B ticarete izin veren Amazon Business platformu da hizmet vermektedir. Ancak bu hizmet henüz bazı ülkelerde aktif değil.
Ürün grupları: Ürün grupları konusunda herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır. İşletmelerin B2B ticaret için Amazon Business’ta yer almayan ürünleri listelemesi satış şansını arttırmaktadır.
Fiyatlandırma modeli: Amazon’da satıcı mağazası olan kişiler, Amazon Business hizmetlerinden herhangi bir ek ücret ödemeden faydalanabiliyor.
Neler yapılabiliyor: Platformun temel amacı, B2B ticareti sağlamak.
TradeKey
Pazar yeri açıklaması: TradeKey, Güney Asya’nın en büyük B2B pazarlama, satın alma ve satış platformu olarak karşımıza çıkıyor. Bu e-ihracat platformunun ana katılımcıları arasında ihracatçılar, alıcılar, ithalatçılar, üreticiler, tedarikçiler ve toptancılar yer alıyor. Platform üzerinde ihracat yapmak isteyen şirketler, platformda üyelik oluşturarak dünyanın farklı ülkelerinde yer alan binlerce işletmeyle bağlantı kurabiliyor.
Pazarlar: Platformun aktif olduğu ana pazarlar Hindistan, Pakistan, Malezya, Tayvan ve Bangladeş olarak sayılabilir. İhracat platformu temelde Asya ülkelerinde bulunan işletmelerin iş birliği kurmasını hedefliyor.
Ürün grupları: TradeKey platformunda tarım ürünleri, kimyasal ürünler, elektronik ürünleri, sağlık ürünleri ve giyim ürünleri gibi onlarca farklı ürün kategorisi yer alıyor.
Fiyatlandırma modeli: Platformda GoldKey ve SilverKey üyeliği olmak üzere iki fiyatlandırma modeli yer alıyor.
Neler yapılabiliyor: B2B ihracat platformu üç temel hizmete sahip. Bunlar ilki işletmeler arasında satın alma işlemi seçeneği olarak sunuluyor. Belirli ürün veya hizmetleri arayan B2B işletmeleri, platform aracılığıyla istedikleri ürünü ve hizmeti sipariş edebiliyor. İkinci özelliği ise nominal
IndiaMART
Pazar yeri açıklaması: IndiaMART, Hindistan’ın en güçlü ve en geniş kapsamlı B2B e-ticaret platformları arasında yer alıyor.
Pazarlar: Ana faaliyet ülkesi Hindistan ve çevresindeki ülkeler olsa da ihracat platform diğer ülkelerden iş yapmak isteyen işletmelere de açık.
Ürün grupları: IndiaMART B2B platformu da Alibaba gibi geniş bir ürün yelpazesine sahip. Tarım ürünleri başta olmak üzere işletmelerin ihtiyaç duyabileceği tüm alanlarda ürün sunuyor.
Fiyatlandırma modeli: Fiyatlandırma stratejisi Alibaba ve TradeKey ile benzerlik gösteriyor. B2B e-ticaret platformunda ticaret yapmak için temel veya Premium üyelik arasından seçim yapmak gerekiyor.
Neler yapılabiliyor: İhracat ve alım-satım işlemlerinin yanı sıra işletmelere IndiaMART üzerinde ürünlerini ve hizmetlerini pazarlama seçeneği de buluyor. Böylece işletmeler diğer işlemelere hangi ürünleri ürettiklerini rahatlıkla gösterebiliyor.
ThomasNET
Pazar yeri açıklaması: ThomasNET, işletmelerin B2B e-ticaret için tedarikçi, ürün, CAD modeli ve diğer işletmeleri bulabildiği devasa bir platform. 6 milyondan fazla endüstriyel ürüne sahip olan platform, işletmeleri ihtiyaçlarını karşılamak için diğer işletmelerle bir araya getiriyor.
Pazarlar: En başta ABD ve Kanada olmak üzere ThomasNET, onlarca farklı ülkeden binlerce işletmeyi bir araya getiriyor.
Ürün grupları: E-ihracat platformunda fiziksel ürünlerin yanı sıra CAD modelleri gibi üretme yönelik ürünler de yer alıyor. Ayrıca platformda yer alan makale ve belgeler sayesinde ürünler ve modeller hakkında detaylı bilgilere de ulaşmak mümkün oluyor.
Fiyatlandırma modeli: Platformda Thomas Registered ve Thomas Verified olmak üzere iki üyelik türü bulunuyor. İşletmeleri platform üzerinde listelemek ise ücretsiz.
Neler yapılabiliyor: İşletmeler arasında ihracatın yanı sıra platform üzerinde tanıtım çalışmaları gerçekleştirmek de mümkün. Görüntülü reklamlar sayesinde işletmeler daha fazla potansiyel iş birliğine ulaşma şansı yakalıyor. Aynı zamanda tamamlayıcı makaleler ve belgeler de işletmelerin ihtiyaç duydukları her alanda diğer işletmelerden yardım almasına izin veriyor.
ExportHub
Pazar yeri açıklaması: ExportHub, işletmelerin operasyonlarını her geçen gün daha da verimli hale getirmek için kurulmuş, B2B işletmeleri bir araya getiren bir platformdur. B2B işlemlerinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için platform alıcı ve tedarikçi işletmelerin dizinlerini de kontrol ediyor.
Pazarlar: İhracat platformu diğer e-ihracat platformları arasında uluslararası bir kimliğe sahip. Dünyanın farklı ülkelerinden gelen işletmeler platformda buluşarak B2B e-ticaret faaliyetlerini yürütebiliyorlar.
Ürün grupları: ExportHub, geniş ürün skalasıyla dikkat çekiyor. Endüstriyle malzemeler, inşaat malzemeleri, Telekom ekipmanları, otomotiv ve yedek parça ve çok daha fazlası platformda yer alıyor.
Fiyatlandırma modeli: Diğer B2B platformlarının aksine ExportHub, işletmelerin standart, altın, dijital paket ve VIP paket arasından seçim yapmasına izin veriyor. Böylelikle farklı ölçek ve büyüklükteki şirketler platform üzerinde bir araya gelerek ticari faaliyetlerini yürütüyorlar.
Neler yapılabilir: Platform üzerinden ticari alım satım yapmanın yanı sıra sektör hakkında bilgiler almak ve pazarlama çalışmalarını da yürütmek mümkün.
B2B İhracat Platformları Hangi Özelliklere Sahip Olmalı?
Her alanda olduğu gibi B2B platformları da işletmelerin karar verme ve satın alma süreçlerini hızlandıracak birtakım özelliklere sahip olmak zorunda. Bu özellikler sayesinde e-ihracat platformları işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayarak sorunsuz bir ihracat sürecinin kapılarını aralayabilir.
Kullanıcı Dostu B2B Platformu - Her ne kadar ihracat iki işletme arasında gerçekleşse de bu işlemleri insanlar yürütüyor. Bu nedenle tercih edilecek B2B platformlarının, istenilen ürünün kolay bulunmasına izin verecek şekilde olması önem arz eder.
İhracat ve E-Ticaret Özellikleri – Seçilen B2B platformlarının, fiyatlandırma, toplu sipariş verme ve farklı gönderim ve ödeme seçenekleri gibi ihracatın olmazsa olmaz özelliklerine sahip olması da çok önemlidir.
Uyum – B2B platformlarının, işletmelerin gizliliğini korumak için gerekli KKVK yasalarını takip etmesi de sorunsuz bir e-ticaret için önem arz eder.
Pazarlama seçenekleri – İyi bir B2B platformu, ihracatı arttırmaya yönelik pazarlama seçeneklerine sahip olmalı. Platformda yer alan işletmeler, bu pazarlama araçlarını kullanarak diğer işletmelere kendi ürünlerini kolaylıkla tanıtabilmeli. Platform seçiminde bu özelliğin de göz ardı edilmemesi gerekir.
E-İhracat Danışmanlık hizmetlerimiz için bizimle iletişime geçebilir, E-İhracat İçin En İyi ve En Uygun Siteler hakkında da bilgi alabilirsiniz.