Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir?
Dijital dünya hayatımızın her anına girmiş durumda. İster bir pizza yemek sipariş vermek isteyelim, ister özel bir çatı kaplama arayalım, dijital platformalar karar verme mekanizmamızı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle, dijital dünyadan etkin bir biçimde faydalanmak isteyen kurumlar için doğru dijital pazarlama ajansı ile çalışmak, başarıyı yakalamak adına büyük önem taşıyor. Peki, dijital pazarlama ajansı seçerken nelere dikkat etmeliyiz? İşte, başarılı bir işbirliği için dikkate almanız gereken 5 önemli unsur:
Deneyim ve Uzmanlık Alanları
İlk adım, dijital pazarlama ajansının deneyim ve uzmanlık alanlarına odaklanmaktır. Dijital pazarlama, SEO, sosyal medya, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması ve daha pek çok disipline ayrılır. Dolayısıyla, işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun ajansı seçmek için, aşağıdaki soruları sormanız faydalı olacaktır:
- Ajansın sektörde ne kadar süredir faaliyet gösteriyor?
- Hangi dijital pazarlama disiplinlerinde uzmanlaşmışlar?
- Tecrübeli olduğu sektörler nelerdir?
- Başarı hikayeleri ve referansları ne kadar tatmin edici?
Magna Dijital Pazarlama Ajansı olarak 2014 yılından beri faaliyet gösteriyoruz; yurtiçi ve yurt dışında onlarca B2B ve B2C markaya içerik pazarlama, arama motoru optimizasyonu, web tasarım, sosyal medya yönetimi, dijital reklamcılık, e-ihracat danışmanlığı hizmeti verdik. Finans, sigorta, inşaat, eğitim, sağlık, turizm, yazılım, endüstriyel ürünler, e-ticaret gibi hemen hemen her sektörden tüm müşterilerimize değer kattık. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda onlarca başarı hikayemiz mevcut, bazen büyük bir markanın stoklarını birkaç haftada erittik, bazen çok büyük bir markanın dijital gelirini 10’a katladık, bazen 0’dan başladığımız bir projeye 1 sene içerisinde aylık 200.000 organik trafik sağladık, bazen reklam maliyelerini yarı yarıya düşürüp reklam gelirlerini ikiye katladık, bazen sadece influencer çalışmalarıyla bir ürüne olan marka bilinirliğini ve talebi 4’e, 5’e katladık, bazen çok uluslu markaların Türkiye’deki web sitelerini modernize ettik ve yurt dışındaki ana firmaların bile web sitelerini değiştirmelerine sebep olduk, bazen çok büyük kurumların yeni bir sektöre girmelerini teşvik ettik ve o sektörde de başarılı olmalarını sağladık, bazen yerli bir markamızın tüm dünyadan binlerce lead almasını ve daha da önemlisi bunları satışa dönüştürmesini sağladık. Kısaca başarı hikayemiz çok, ama bunları bizlerden değil bizzat hizmet verdiğimiz müşterilerimizden dinleyin. Dilediğiniz zaman bizzat arayabileceğiniz onlarca referansımız mevcut.
İletişim ve Şeffaflık
Dijital pazarlama ajansıyla kuracağınız işbirliğinde, iletişimin önemli bir yeri vardır. Ajansın, süreçler hakkında şeffaf bilgi sağlaması ve sizinle düzenli olarak iletişim halinde olması, projelerin başarılı bir şekilde yürütülmesi için gereklidir. Bu doğrultuda, ajans seçimi yaparken dikkate almanız gereken noktalar şunlardır:
- Ajansın iletişim süreçleri nasıl işliyor?
- Düzenli raporlamalar ve geri bildirimler sağlıyorlar mı?
- Ajansın şeffaflık politikası nedir?
- Sorumluluklar ve beklentiler açık bir şekilde belirlenmiş mi?
Magna markasının kurucuları olarak onlarca yıl Türkiye’nin en büyük firmalarında ya da çok uluslu dünya devlerinde çalıştık. Dolayısıyla kurumsal bir iş modelini benimsedik. Tüm süreçlerimiz şeffaftır, uzmanlık alanımız olan raporlama ve düzenli geri bildirim konusuna çok önem veririz. Her müşterimizi bir proje planı dahilinde, deadline’lara sıkı sıkıya uyarak yönetiriz. Faaliyet gösterdiğimiz her alanda kendi kadromuzla, inhouse hizmet veririz. Farklı bir partner gerektiren projelerde dünyanın ya da Türkiye’nin en iyi kurum ya da kişileriyle çalışırız. İşleyişimiz son derece kurumsal olmakla beraber, iş yaptığımız müşterilerimizin daima yanına oturur, adeta onların bir dijital pazarlama departmanı haline geliri. Çünkü yukarıda da telaffuz ettiğimiz başarıların hayata geçebilmesi ancak tek bir vücut gibi çalışmakla gerçekleşebilir.
Strateji ve Yaratıcılık
İyi bir dijital ajans, işletmenizin hedeflerine ulaşmak için özelleştirilmiş stratejiler sunar ve yaratıcılıkla fark yaratır. Ajansın daha önce gerçekleştirdiği projeleri inceleyerek, stratejik düşünme ve yaratıcı fikirlerini değerlendirebilirsiniz. Bu konuda dikkat etmeniz gereken noktalar şunlardır:
- Ajans, işletmenize özel stratejiler geliştiriyor mu?
- Yaratıcı ve yenilikçi çözümler sunuyorlar mı?
- Başarılı ve dikkat çekici projelere imza atmışlar mı?
- Trendleri ve sektörel gelişmeleri yakından takip ediyorlar mı?
Magna ailesi olarak sizlerle e-ihracat ve dijital tanıtım konusunda dikkat çeken projelerimizi paylaşmak isteriz. Söz gelimi bayan hazır giyim konusunda Türkiye’de tanınmış ancak yurt dışında marka bilinirliği olmayan firmalar için, tüm dünyadaki potansiyeli ve rekabeti analiz ettik. Detaylı bir swot analizi yaparak sadece bu markaların başarılı olabilecekleri iş modellerini ve ülkeleri belirledik. Her markaya özel bir dijital pazarlama stratejisi geliştirdik. Dünyadaki birçok ajansın girmeye çekindiği bir iş modelinde başarılı olmalarını sağladık. Peki, başarıyı nasıl ölçtük? Binlerce nitelikli lead, yüzlerce B2B satış, onlarca daimi B2B müşteri.
Analiz Yeteneği ve Hedeflemede Tutarlılık
Dijital pazarlama süreçlerinde, ajansın analiz yeteneği ve hedeflemede tutarlılık göstermesi büyük önem taşır. İyi bir dijital pazarlama ajansı, projelerde hedef kitleye yönelik doğru analizler yaparak, doğru hedefleri belirler ve bu hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı sağlar. Analiz yeteneği ve hedeflemede tutarlılık konusunda dikkate almanız gereken noktalar şunlardır:
- Ajans, hedef kitle analizi ve segmentasyon konusunda deneyimli mi?
- KPI (anahtar performans göstergeleri) ve hedeflerin belirlenmesinde etkin bir rol oynuyorlar mı?
- Konulan hedefler tutarlı mı? Sizin hedefleriniz ile uyum gösteriyor mu?
- Dijital pazarlama kampanyalarının sonuçlarını ölçümlemekte ve değerlendirmekte başarılı mı?
- Ajansın veri analizi ve raporlama süreçleri, işletmenizin hedeflerine uygun mu?
Bu konuya şöyle bir örnek vermek isteriz. Türkiye'de ve hatta dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde SEO hizmetleri şu şekilde satılır: Sizi x,y ve z terimlerinde 1 numara yaparız. O kadar hatalı ve tehlikeli bir yaklaşımdır ki bu. Çoğu zaman aranma hacmi ve rekabeti olmayan kelimeler önerilir, Potansiyeli ve rekabeti olmayan bir kelimede 1 numara olmanız size ne fayda sağlar. Diğer yandan arama motorları dünyanın en gelişmiş algoritmalarına sahiptir. Herhangi bir kelimeye kalıcı bir biçimde 1. sıra tahahüdü vermek mümkün değildir. Çoğu zaman bunu yapmak için kötü bir link inşasına gidilir, geçici bir süre hedeflenen terimde üst sıralarda olunsa bile sonradan arama motorlarının ceza sistemi çalışır, bu yapay ve manipülatif çalışmalar kalıcı problemler olarak markalara geri döner. Kapsamlı bir SEO çalışmasında hedef kelime ve hedef sıralama verilmez. Doğru bir çalışmada hedef, markanın sektörüyle alakalı binlerce terimde ilk sayfada olması, yüzlerce terimde en üst sıralarda yer alması, bunun doğal sonucu olacak 10.000'lerce organik odaklı trafik edinilmesi ve bu trafiğin satışa dönüşerek markaya gelir yaratmasıdır. En azından Magna Ajans olarak bizler, onlarca müşterimize bu şekilde fayda sağladık...
Teknoloji ve Araçlar
Dijital pazarlama süreçlerinde, teknoloji ve araç kullanımı büyük önem taşır. Etkili bir dijital ajans, süreçleri optimize etmek ve başarıyı ölçümlemek için güncel ve etkili araçları kullanır. Ajans seçerken, teknoloji ve araçlar konusunda şu noktalara dikkat etmelisiniz:
- Ajans hangi teknolojileri ve araçları kullanıyor?
- Kullanılan araçlar, işletmenizin ihtiyaçlarına uygun mu?
- Ajans, araçların kullanımı ve analizler konusunda deneyimli mi?
- Sürekli gelişen teknolojilere adapte olabilecek bir yapıya sahip mi?
Magna Ajans olarak daima dünyanın en iyi araç ve yazılımlarını kullanmaya dikkat ederiz. Söz gelimi özel yazılım web tasarım hizmetimizi dünyanın en çok tercih edilen yazılım dili olan PHP ile yine dünyanın en güvenilir ve istikrarlı bulduğu Laravel Framework’ü kullanarak veririz. Müşterilerimiz açık kaynak kodlu bir sistem talep ederse, dünyanın en bilinen ücretsiz ve açık kaynaklı içerik yönetim sistemi olan WordPress’i tercih ederiz. Tabi ki, Google, Meta, Linkedin, Twitter, Yandex gibi alanının öncü kuruluşlarıyla ortaklıklarımız, partnerliklerimiz ya da özel iş birlikteliklerimiz mevcut. Tabi ki analiz ve raporlama için Moz, Semrush, GDS, Buffer, Hootsuite gibi dünyanın en itibarlı araçlarından faydalanıyoruz. Çünkü kalıcı bir başarı ancak doğru stratejiyi doğru araçlarla uygulamaktan geçer.
Bütçe ve Maliyet
Son olarak, dijital pazarlama ajansı seçerken bütçe ve maliyet konusunu göz önünde bulundurmalısınız. İşletmeniz için en uygun hizmeti sunabilecek ajansı bulmak, yüksek maliyetlerle başarılı sonuçlar elde etmekten daha önemlidir. Bu nedenle, maliyet ve bütçe konusunda şu noktalara dikkat etmelisiniz:
- Ajansın hizmet bedelleri, işletmenizin bütçesine uygun mu?
- Fiyat-performans dengesi açısından tatmin edici bir teklif sunuyorlar mı?
- Maliyetler konusunda şeffaf bilgi sağlıyorlar mı?
- Ekstra ücretler veya gizli maliyetler bulunuyor mu?
Yine yukarıda değindiğimiz gibi, tüm süreçlerimiz şeffaftır. Magna Dijital Pazarlama Ajansı olarak hiçbir dijital varlığın sahibi olmayız, müşterilerimizin sahip olduğu varlıkları şeffaf ve kontrol edilebilir bir biçimde yönetiriz. Hatta beraber çalıştığımız markalara, bizleri daha iyi kontrol edebilmeleri için dijital pazarlama eğitimleri veririz. Talep ettiğimiz hizmet bedelleri hiçbir gizli maliyet barındırmaz. Her işe bir sözleşme ile başlar, tüm süreç boyunca sözleşmedeki yükümlülüklerimizi yerine getirmeye azami özen gösteririz. Daha da önemlisi, başarılı olacağına inanmadığımız hiçbir projeye girmeyiz. Girdiğimiz projelerde de markanın en kısa zamanda başa baş noktasına ulaşmasına yardımcı oluruz.
Doğru dijital pazarlama ajansını seçmek, işletmenizin dijital dünyada başarıya ulaşmasında önemli bir rol oynar. Deneyim ve uzmanlık alanları, iletişim ve şeffaflık, strateji ve yaratıcılık, teknoloji ve araçlar, bütçe ve maliyet gibi kriterleri göz önünde bulundurarak işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun dijital ajans ile çalışabilirsiniz. Bu sayede, dijital dünyadaki rekabette öne çıkarak, başarılı ve sürdürülebilir sonuçlar elde etme şansınızı artırabilirsiniz.
Magna Dijital Pazarlama Ajansı'nın deneyimli kadrosu tarafından sizler için özenle hazırlanmış Dijital Pazarlama Blogu'na geri dönebilir ya da Google Analytics 4 hakkında da bilgi alabilirsiniz.