Sosyal Platform Ne Demek?
Sosyal platform, bireylerin sosyalleşme amacıyla kullandıkları online mecralara verilen addır. Bu mecralar aynı zamanda sosyal medya platformu olarak da bilinir. İnsanlar bu platformları kullanarak çeşitli içerik paylaşımında bulunurlar. Paylaşılan içerikler metin olabileceği gibi görsel veya video da olabilir. Farklı platformlar sayesinde insanlar birbirleriyle bağlantı kurarak, yeni bağlantılar edinerek fikirlerini paylaşırlar.
Öte yandan sosyal medya paltformları bu basit tanımdan çok daha fazlasını ifade eder. Bir çoğumuz için sosyal medya zaman öldürmeye yarayan bir araç olmaktan ziyade fikir alışverişi yapmak, kendimizi ifade etmek, gündemi takip etmek ve bağlantılar kurmak için doğuştan gelen ihtiyaçlarımızın karşılayan kocaman bir dünyadır.
Neler Sosyal Platform Olarak Sayılır?
Birden fazla kişinin online olarak bağlantı kurduğu tüm online ortamlar sosyal platform olarak kabul edilebilir. En popüler platformlar arasında Instagram, Facebook, Twitter gibi sosyal medya ağları yer alır. Bunlarla birlikte sosyal platformlar, kullanıcıların birbiriyle etkileşime girdiği alanlar olarak tanımlandığından LinkedIn gibi iş mecraları da sosyal platform olarak nitelendirilir. WeChat ve Tumblr gibi platformlar da bu kategoride değerlendirilir.
Sosyal Platformlarda Nasıl Paylaşım Yapılır?
Sosyal platformda yapılan paylaşımlar, paylaşım yapılan platformun özelliklerine göre değişir. Örneğin Instagram'da odak noktası metinden ziyade resim ve videolardır. Dolaysıyla bu sosyal platform, uzun metinler, bağlantılar paylaşmak için uygun değildir. Diğer yandan Twitter platformu ise ağırlıklı olarak metin paylaşılan bir online platformdur.
Özellikle sosyal medya pazarlaması için bu ayrım önem arz eder. Mayo satan bir firma için Instagram, Facebook ya da Pinterest gibi mecralar uygun olacakken, ürünlerinin teknik spefikasyonlarını detaylıca anlatmak isteyen bir marka için ek olarak farklı sosyal medya platformları devreye girecektir.
Sosyal Platform İşletmelere Fayda Sağlar Mı?
İşletmeler her geçen gün online dünyada daha fazla yer almak zorunda. Ancak online dünyada kalıcı olmak için online görünürlüğün yanısıra belirli bir kitleye de ihtiyaç var. Bu nedenle işletmelerin ürün ve hizmetlerini mümkün olan her platformda tanıtması gerekir.
Marka tanınırlığı açısından bakarsak sosyal platformlar birçok avantaj sunar. Çünkü sosyal medya platformları, kullanıcı sayıları sayesinde dünyanın heryerindeki yeni müşterilere ulaşmanın en etkin yollarından biridir.
Sosyal medya ve pazarlama arasındaki psikolojik bağlantı kritiktir. Sosyal medya platformaları, müşterilerin aktif katılımını artıran, onlarla sürekli diyalog kurmaya imkan tanıyan araçlardır. Üstelik Sosyal Medya Pazarlaması, SEO, dijital reklamcılık, içerik pazarlaması gibi diğer tüm dijital faaliyetlerle bir arada kullanıldığında faydayı maksimize eder.
Sosyal Platform Takipçi Sayısı Nasıl Arttırılır?
Sosyal platformlar dijital pazarlama açısından büyük önem taşır. Sosyal platform üzerinden belirli bir takipçi sayısına ulaşmak, o markanın ilgili kitleye dilediği zamanlarda ulaşmasına olanak tanır. Bu yüzden irili ufaklı tüm markalar sosyal platformlarda kendilerine bir kitle inşa etmek istiyorlar. Öte yandan sosyal platformlarda takipçi kitlesini arttırmak için sistematik bir çalışma yürütmek önem arz eder. "Bir kullanıcı beni niye takip etsin?" sorusuna cevap bulmak takipçi sayısını arttırmak için yapılacak tüm çalışmaların ilk aşamasıdır.
Herhangi bir ihtiyaca cevap vermeyen bir hesabın takipçi edinmesi hiç kuşkusuz çok zor olacaktır. Öte yandan hedef kitlenin sorduğu bir soruya, aradığı bir hususa, ihtiyacı olan bir şeye cevap veren bir hesap da takipçi anlamında sıkıntı çekmeyecektir. Söz gelimi, müşterilerimizden Bego Implant, dönem dönem konularında uzman değerli profesörlerle düzenlediği seminerler ve eğitimler sayesinde hedef kitlesinin tam da aradığı, ihtiyacı olduğu hususlara parmak basıyor. Dolayısıyla maksimum 20-30 bin kişiden oluşan oldukça dar bir hedef kitle içerisinden kendisine fazlasıyla takipçi ediniyor.
Sosyal Platform Üzerinden Düzenli Paylaşım Yapma
Sosyal platformlarda takipçi kazanmanın en önemli unsurlarından biri düzenli paylaşım yapmaktır. Haftada bir veya iki içerik paylaşmak, takipçilerin daha fazla etkileşim kurmasına izin verir. Uzun süre paylaşım yapmamak ise kazanılan takipçi kitlesinin de kaybedilmesine neden olabilir. Üstelik bu suskunluk kitleyi şüpheye düşürerek kafalarda firmanın devamlılığı hakkında sorular oluşmasına sebebiyet verir.
Sosyal Platform Dinamiklerine Göre Paylaşım Yapma
Her sosyal platform kendine has dinamiklere sahiptir. Bu nedenle de yapılan paylaşımların bu dinamiklere uyması gerekir. Örneğin video ağırlıklı bir platformda ya da görsellerin öncelikli olduğu bir platformda uzun metinler paylaşmak olumlu sonuç getirmeyecektir. Bazı platformlarda da kullanıcılar bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmasına olanak sağlar. Dolayısıyla görsel yerine bir metin ya da bir bağlantı istenilen amaca ulaşılmasını sağlayacaktır. Sosyal platformları kullanırken tüm bu dinamiklerin düşünülmesi dolayısıyla platforma, hedef kitleye uygun paylaşım türlerinin seçilmesi gerekir.
Hedef Kitleyle Etkileşimde Kalma
Sosyal platformlar temelde etkileşime dayalıdır. Yani ne kadar fazla kullanıcı birbiriyle etkileşime girerse bir sosyal platform o kadar başarılı olacaktır. Etkileşimden kastedilen genellikle beğeni, paylaşma, yorum veya aboneliktir. Dolaysıyla sosyal medyada ürün veya hizmet satan tüm kurumların "etkileşim" unsurunu da göz önünde bulundurması gerekir. Konu üzerinde yapılan araştırmalar, bir kullanıcı tarafından paylaşılan bir içeriğin çok yüksek bir satışa dönme oranı yakaladığını göstermektedir.
Markalar Neden Influencer Kullanır?
Yetkisi, bilgisi, konumu veya izleyicileriyle olan ilişkisi nedeniyle başkalarının satın alma kararlarını etkileme gücüne sahip olan insanlara "influencer" denir. Sosyal medyadaki influencerlar, belirli bir konudaki bilgileri ve uzmanlıkları ile itibar kazanmış kişilerdir. Paylaşımlarının etkileşim oranı yüksektir. İte bu yüzden markalar da, takipçilerine tanıttıkları ürünleri satın almaya teşvik edebildikleri için sosyal medyadaki "influencer" olan kişileri kullanırlar.
Ünlü ile Influencer Arasındaki Fark Nedir?
Ünlü, sanat, film, spor, müzik veya eğlence alanlarında ünlü olan, çok tanınan, sevilen kişidir. Influencer, bir ürün veya hizmetin potansiyel alıcılarını sosyal medyada etkileme yeteneğine sahip kişidir. Ünlüler televizyon, radyo ve dergiler gibi geleneksel kanallarla şöhret haline gelirken, influencer'ların sosyal medya platformları aracılığıyla tanınırlığını arttırır. Ünlüler genellikle yetenekleri takdir edildiği için takipçi kazanırlar. Influencer'lar ise belirli bir niş sektörde alakalı içerik oluşturarak takipçi kazanma eğilimindedir. Konuyla ilgili uzmanlığa sahiptirler veya o konuyla çok ilgilenirler. Yukarıdaki müşterimizin örneğinden ilerlersek konularında uzman değerli profesörler "influencer" görevi görür.
Burada markaların pazarlama planlarına göre stratejiler değişiklik gösterir. Bir marka belirli bir nişi hedeflemeden ana akım teşhirini hedefliyorsa, ünlüleri kullanmak çok değerlidir. Influencer'lar ise kitlere ulaşmaz ancak oldukça alakalı dar bir kitleye seslenir.
Unutmayın, sosyal medya yönetimi like almak değil, kişiliğiniz ya da markanız ile ihtiyaca cevap verecek, hedef müşterileriniz ile bağ kuracak diyalog başlatmaktır. Etkili bir Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti için hemen uzmanlarımızla temasa geçin.