Pinterest Nedir? Pinterest Nasıl Çalışır? Pinterest Reklamları Nasıl Fayda Sağlar?
2010 yılında kurulan Pinterest, kullanıcılarının yeni fikirleri keşfetmesine, kaydetmelerine ve paylaşmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış arama motorunun ve sosyal medyanın bir kombinasyonudur. Aylık aktif Pinterest kullanıcı sayısı 480 milyonun üzerindedir.
Pinterest nedir?
Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformları kişisel paylaşıma ve durum güncellemelerine odaklanırken, Pinterest çevrimiçi fikirler bulmanıza ve bunları paylaşmanıza yardımcı olur. Üstelik bulduğunuz şeyleri saklamanız için de idealdir; bir nevi çevrimiçi not defteri görevi görür.
Örneğin, yeni yemek tarifleri ile yakından alakalı olduğunuzu ve bunun için sürekli interneti kullandığınızı var sayalım. Dikkatinizi çeken bir tarif bulduğunuzda, o tarifi kolayca bir panoya kaydedebilirsiniz. Bir iğneyi tıkladığınızda, sizi orijinal web sitesine götürdüğünden panonuzu bir görsel yer imleri koleksiyonuna dönüştürebilirsiniz.
Pinterest sadece kendi panolarınızı oluşturmaktan ibaret değildir. Ayrıca arkadaşlarınız ve diğer kullanıcılar tarafından oluşturulan pinleri veya pinner'ları Pinterest'te çağrıldıkları şekilde takip etmenize de olanak tanır. Pinterest'te gezinirken, keşfettiğiniz pinleri kolayca kendi panolarınıza kaydedebilirsiniz.
Pintererest’in uygulaması var mıdır?
Pinterest mobil cihazlarınızdan erişebileceğiniz bir uygulama sunar, ancak bilgisayarınız aracılığıyla da kolayca Pinterest’i kullanabilirsiniz. Platform Chrome, Firefox ve Microsoft Edge'i gibi tarayıcılardan kolayca erişim ve kullanım imkanı tanımaktadır.
Pinterest’e nasıl kaydolunur?
Eskiden Pinterest’ katılmak için bir davet almanız gerekiyordu. Ancak bugün herhangi bir davetiyeye ihtiyacınız yok. Pinterest.com’a giderek kolayca kaydolabilir, Facebook veya Twitter hesabınızı Pinterest hesabınıza bağlayabilirsiniz. Aynı işlemleri mobil uygulamayı indirerek de yapabilirsiniz. Profilinizi oluştururken diğer sosyal medya mecralarınız gibi tutarlı bir isim seçmeniz daha kolay bulunmanızı sağlayacaktır. Hesabınız aktive olduğunda e-posta bildirimlerini açık tutarak kimlerin neyi beğendiğini, neye yorum yaptığını takip edebilirsiniz.
Pinterest nasıl kullanılır?
Herhangi bir siteden içerik eklemenin en kolay yolu, web tarayıcınıza "Pin It" düğmesini eklemektir. Panolarınızdan birine pin eklemek için, yer imi çubuğunuzdaki veya okuduğunuz web sitesindeki "Pin It" düğmesine tıklayabilirsiniz. Hesabınızda yeni bir pano oluşturmak için de Pinterest ana sayfanızın sağ üst köşesindeki "Ekle +" düğmesini kullanabilirsiniz. Takip ettiğiniz biri beğendiğiniz bir pin eklediyse, bunu panolarınızdan birine de kaydedebilirsiniz. Çektiğiniz ve Pinterest'e yüklemek istediğiniz bir fotoğraf varsa sağ üst köşedeki "Ekle +" düğmesini tıklayabilirsiniz.
Pinterest reklamları nedir?
Pinterest reklamlar markaların ve işletmelerin platformdaki tekliflerini tanıtması için oldukça çekici bir yöntemdir. İşin türüne bağlı olarak, Pinterest'in reklamları çevrimiçi olarak büyümek için birçok fayda sunabilir. Pinterest Reklamlarına Tanıtılan Pin adı da verilir. Pinterest, reklamları yeniden hedeflemenin bir parçası olarak kullanıcılarının ilgi alanlarına, geçmiş etkinliklerine ve web sitelerindeki eylemlerine dayalı olarak Tanıtılan Pin olarak gösterir. Pinterest verilerine göre, kullanıcılar tarafından kaydedilen toplam Pin sayısının 240 milyar olduğu düşünülürse, Pinterest mecrasının işletmeler için ne kadar önemli olduğunu anlatmaya gerek kalmaz.
Pinterest reklamları ile marka bilinirliğinizi arttırabilir, erişiminizi, trafiğinizi ve satışlarınızı katlayabilir, tüm bunları yapmak için demografi, ilgi alanları, anahtar kelimeler, benzer kitleler ve yeniden hedefleme gibi yöntemlerle hedef kitlenizi rahatça seçebilirsiniz.
Pinterest yoluyla paylaşılan içerik, anahtar kelimeler, panolar aracılığıyla kolayca bulunabilir Pimleme (Pinning), Pinterest kullanıcılarının daha sonra kullanmak için hoşlandıkları içeriği kaydetmesini sağlar, bu bile tek başına, uzun süreli görünürlük için Pinterest'i uygulanabilir bir yöntem yapar. Pinterest arama motoru bir keşif aracı olarak işlev görür ve Pinterest, kullanıcılarına sevdikleri içerikle hizmet eder.
Dijital reklamcılık açısından Pinterest’in faydaları nelerdir?
Pinterest reklamlar, içerik dağıtım stratejinize daha fazla seçenek sağlamak için görsel bir platform sunarken herhangi bir içerik pazarlama stratejisine de mükemmel bir katkı sağlar. Örneğin, Facebook ve YouTube’da kullandığınız video reklamlarını çoğu durumda biraz değiştirerek Pinterest reklamlarında da kullanabilirsiniz.
Bir kullanıcı herhangi Standart Pin reklamınızı bir panoya kaydettiğinde, "Tanıtılan" etiketi kaybolur ve bu onu Pinterest ekosisteminde paylaşılan organik bir Pin haline getirir. Haliyle markanız hiçbir ekstra ücret ödemeden daha fazla görünürlük kazanır.
Pinterest'i büyük, görsel bir arama motoru olarak düşünebilirsiniz. Umduğunuzdan çok daha fazla insan araştırma aşamasında bu platformu kullanır. Trafiği bir web sitesine yönlendirmede diğer sosyal medya mecraları kadar başarılıdır. Çünkü her Pin bir bağlantı içerir.
Unutmayın, hangi dijital pazarlama kanalını kullanırsanız kullanın, dijital reklamlar efektif bir dijital pazarlama stratejisinin vazgeçilmez unsurlarındandır. Etkili ve sonuç veren bir Dijital Reklamcılık Hizmeti için hemen uzmanarımızla temasa geçin.