Linkedin Şirket Sayfanızı Google Arama Motorunda Daha Fazla Görünür Yapın!
Linkedin özellikle B2B iş yapan firmalar için önemli bir mecra. Firmanız için bir Linkedin sayfası yaratıp tüm içerikleri ile hazır hale getirdikten sonra Google aramalarında listelenmesini görmek istemek çok doğal. İşte size Linkedin sayfanızın SEO’su için birkaç öneri…
Bir konu hakkında araştırma yaptığınızda, ilk ne yaparsınız? Muhtemel Google’da hızlı bir arama yapmayı tercih edersiniz. İnanın yalnız değilsiniz. Dünya üzerinde her gün yaklaşık 3.5 milyar arama yapılıyor. Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi daha fazla listelenmek istiyorsak ziyaretçi trafiğimizi arttırmalıyız.
Öncelikle Linkedin sayfamızı SEO uyumlu hale getirmekten başlayabiliriz. Neden mi?
Linkedin Optimizasyonunun Faydaları
İşte, LinkedIn sayfasına neden SEO yapılması gerektiğini dair birkaç neden:
- Linkedin sayfamıza daha fazla trafik almak
Sayfamızın ziyaretçi sayısı arttıkça sadece Linkedin kullanan üyeler tarafından değil, aynı zamanda çevirimiçi arama yapan potansiyel kitleniz tarafından da keşfedilme olasılığınızı arttırırsınız.
Herşey hedef kitlemizi etkilemek için! Yapılan dijital pazarlama analizi ve stratejisine uygun olarak hedeflenen anahtar kelimeleri kullanmak, sayfanızın hedef kitle için daha anlamlı olmasını sağlayacaktır.
- İş fırsatlarını arttırmak
LinkedIn, ticari pazarlamada Facebook'u geride bırakan, esas olarak iş amaçlı bir platform. LinkedIn'de, gereksinimlerinize göre ve beceri kümelerinize göre size mükemmel şekilde uyan herhangi bir işi bulabilir, ya da bir kurum olarak sizinle temasa geçenlerin sayısını arttırabilir, daha fazla lead alabilirsiniz. Linkedin sayfanızı optimize etmek Google aracılığı ile daha fazla trafik almanın yanı sıra platform içinde de daha fazla görünür olmanıza yardımcı olur.
- Marka bilinirliğini arttırmak
Bir işletme sahibiyseniz, marka bilinirliği, LinkedIn sayfası oluşturmanın ve optimize etmenin başka bir avantajıdır. İstediğiniz kitleyi hedefleyerek ve ağınıza ekleyerek markanızın bilinirliğinoluşturabilirsiniz. Profilinize düzenli olarak markanız hakkında konuşarak ve hedef kitlenize fayda sağlayabilecek ayrıntıları belirterek gönderiler yapabilir ve onları ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almaya ikna edebilirsiniz. Markanız insanlar tarafından tanındıktan sonra işletmeniz hızla büyür ve her işletmenin hayali olan maksimum kâr elde etme noktasına ulaşır.
- Tüm dünya potansiyel
LinkedIn sayfanızı optimize ettikten sonra, artık ülkenizin sınırları içinde kısıtlı kalmazsınız. Sayfanız iş arayan insanları, sizinle iş yapmak isteyen şirketleri küresel olarak bulabilmesine yardımcı olur.
Linkedin SEO Yani Linkedin Sayfalarının Google İçin Optimizasyonu
Linkedin sayfası optimizasyonunu ikiye ayırabiliriz. Google açısından optimizasyon ve platformun kendisi için optimizasyon. Öncelikle SEO açısından yani Google için uygulayabileceğiniz 5 öneriyi listeleyelim.
- SEO odaklı bir sloganınız olsun.
- Hakkımızda kısmınında mutlaka anahtar kelimeler ve ilgili linkleri kullanın. Google, arama sonuçlarında en fazla 156 karakter görüntüleyecektir; Bu nedenle ilk 156 karakteri dikkatli kullanın!
- Sayfanızı sık sık güncelleyin ve arama motorlarına yeni içeriklere bağımlılığınızı gösterin.
- Hedef anahtar kelimelerinize uygun içerikler yayınlayın. İçeriklerinizin kalitesinin yüksek ve mümkün olabildiği kadar uzun olduğundan emin olun.
- Web sitesi bağlantısını mutlaka ekleyin ve logonuzun kaliteli olmasına dikkat edin.
- Kullandığınız tüm görselleri anahtar kelimeler kullanarak adlandırın.
Linkedin Optimizasyonu Yani Linkedin Sayfalarının LinkedIn İçin Optimizasyonu
Öte yandan Google gibi, LinkedIn de bir arama algoritması kullanır ve bir dizi faktöre dayalı olarak arama sonuçlarında nereye yerleştirildiğinizi belirler. Aslında, LinkedIn'in kendi sıralama sistemi vardır.
Bu algoritma, akışın en üstünde hangi gönderilerin görüneceğini belirlemek için kullanılır. Bu nedenle, kullanıcılar aslında yenilerini görmeden önce eski gönderileri görebilirler.
LinkedIn'in algoritmasında kullandığı faktörler, tıpkı Google gibi düzenli olarak değişir, ancak şu anda en önemli iki faktör Sosyal Satış Endeksi ve bekleme süresidir.
- Sosyal Satış Endeksi (SSI): markanızı oluşturma, doğru kişileri bulma ve onlarla bağlantı kurma, içgörülerle etkileşim kurma ve ilişkileri geliştirme konularında ne kadar etkili olduğunuza bakar.
SSI'nız ne kadar yüksek olursa, yayınlarınız o kadar yukarıya yakın görünür.
- Bekleme süresi: kullanıcının bir gönderiye bakarak geçirdiği süreyi ifade eder.
Bu nedenle, bir kişi, içeriği okumak veya bir video izlemek gibi tek bir gönderiyle ne kadar uzun süre etkileşimde bulunursa, yayının en üstüne çıkma olasılığı o kadar artar.
LinkedIn'in kullandığı diğer üç sıralama sinyali şunlardır:
- Kişisel bağlantılar: Kullanıcıların etkileşimde bulunduğu ve ilgi alanlarını paylaştığı kişilerin yanı sıra sürekli olarak gönderi paylaşan kişiler, akışın üst kısmına daha yakın görünür.
- İlgi alaka: LinkedIn, bir kullanıcının ilgi alanlarını paylaşan bağlantıları, kullanıcıların konulara ne kadar ilgi duyduğunu ve konuların ne kadar ilgili olduğunu dikkate alır.
- Etkileşim olasılığı: Bir kullanıcının önceki etkileşime ve içeriğin kendisine bağlı olarak bir gönderiye tepki verme, yorum yapma veya paylaşma olasılığı ve ayrıca insanların bir gönderi yayınlandıktan sonra bir gönderiyle ne kadar hızlı etkileşim kurmaya başladığı.
Peki, LinkedIn’de optimizasyonu nasıl yapabilirsiniz?
Platform içindeki görünürlüğünü iyileştirmeniz ve sayfanızın LinkedIn'deki sıralamasını yükseltmeniz gerektiğinde yapmanız gereken birkaç şey var.
- Anahtar kelime açısından zengin bir profil oluşturun
Dijital pazarlama dünyasındaysanız, anahtar kelime açısından zengin başlıklar ve içerik oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu bilirsiniz. Dolayısıyla anahtar kelimeleri LinkedIn profiliniz boyunca dağıtmak da aynı derecede önemlidir.
Başlamak için, profilinize, insanların gerçekten markanızı aramak için kullanacakları anahtar kelimeleri dahil ettiğinizden emin olun. Tıpkı içerik pazarlama kampanyalarınızda yaptığınız gibi, anahtar kelimeleri yalnızca doğal ve alakalı oldukları yerlerde kullanın.
- Backlinkler oluşturun
Yapabileceğiniz en kolay şeylerden biri, kendi iş blogunuzdan ya da kurumsal sitenizden LinkedIn profil sayfanıza bağlantı vermeye başlamaktır.
Website ya da bloğunuz yüksek bir otoriteye sahip sahipse, bu bağlantılar inanılmaz derecede yardımcı olabilir. Ayrıca başka mecralardan da doğal olarak Linkedin sayfanıza bağlantı edinmek önemlidir.
- Sayfanızı eksiksiz doldurun
İnsanlar siz ve markanız hakkında daha fazla bilgi edinmek için profilinizi ziyaret ederler. Dolayısıyla profilin eksiksiz olması sanılandan çok daha fazla önem arz eder.
- Paylaşımlarınızda hashtag kullanın
Kullanıcılar kullandığınız hashtag'i takip ediyorsa, güncellemeleriniz ve içeriğiniz onların özet akışında görünecek ve bu da kullanıcıların sizi görme şansını artıracaktır. Tabi ki doğru hashtag’leri kullanmak için dijital pazarlama araçlarından faydalanın.
Unutmayın, sosyal medya yönetimi like almak değil, kişiliğiniz ya da markanız ile ihtiyaca cevap verecek, hedef müşterileriniz ile bağ kuracak diyalog başlatmaktır. Etkili bir Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti için hemen uzmanlarımızla temasa geçin.