Facebook Mu? Instagram Mı? Hangisi Daha Çok Kullanılıyor?
Facebook'un hikayesi, 4 Şubat 2004'te Harvard ikinci sınıf öğrencisi 19 yaşındaki Mark Zuckerberg’in Harvard öğrencilerini birbirine bağlamak için bir site kurması ile başlıyor. Seneler içerisinde hızla büyüyen Facebook Instagram’ın kurulduğu 2010 yılında tam 608 milyon kullanıcıya ulaşıyor. 2010 yılında Stanford Üniversitesi mezunu Kevin Systrom tarafından bir fotoğraf ve video paylaşım sitesi olarak yayına başlayan Instagram ise bir hafta sonra 100.000, 2 ay sonra ise 1 milyon kullanıcıya ulaşıyor. Sonrası malum. 2012 yılında Facebook Instagram’ı tam 1 milyar Dolar’a satın alıyor ve ikisi aynı çatı altında faaliyetlerine devam ediyor.
Peki, Facebook mu daha çok kullanılıyor yoksa Instagram mı? Ya da dünyanın en çok tercih edilen sosyal medya mecrası Facebook’mu yoksa Instagram’mı? Lafı hiç dolandırmadan cevaplayalım.
Dünyada En Çok Facebook Tercih Ediliyor
Datareportal Ekim 2022 verilerine göre dünya nüfusu 7,99 milyar. Aktif sosyal medya kullanıcıları ise tam 4,74 milyar. Yani dünya nüfusunun yaklaşık %60’ı sosyal medya kullanıyor. Üstelik bu grup günde ortalama 2,5 saatini sosyal medyaya ayırıyor.
Facebook’un aktif kullanıcı sayısı tam 2,9 milyar. Facebook’un hemen arkasından 2,5 milyar aktif kullanıcı ile Youtube geliyor. Instagram’ın aktif kullanıcı sayısı ise 1,4 milyar. Instagram’ı 1 milyar aktif kullanıcı ile TikTok takip ediyor. Kısaca umulanın aksine, dünyada hala Facebook’un ciddi bir hakimiyeti var zira dünyadaki toplam sosyal medya kullanıcılarının %36,7’si Facebook kullanıyor. Facebook reklamları ise tam 2,1 milyar insana gösteriliyor.
Buna mukabil geçirilen toplam süre bakımından Youtube lider. Tüm dünyadaki sosyal medya kullanıcılarının Youtube’da 1 ayda geçirdikleri süre 23,4 saat. Ardından 22,9 saat ile TikTok geliyor. Geçirilen süre bakımından Facebook üçüncü (19,7 saat/ay) Instagram ise dördüncü (11,7 saat).
Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Medya Mecrası Youtube
Türkiye nüfusu 85 milyon ve bu nüfusun %81’i yani 69 milyonu sosyal medya kullanıyor. Statista verilerine göre 69 milyon sosyal medya kullanıcısının da %94,5’i Youtube’u, %89,5’i Instagram’ı, %79’u Facebook’u tercih ediyor. Facebook reklamları 34,4 milyon kişiye ulaşırken Instagram reklamları 52,1 milyon kişiye erişiyor. Kısaca Türkiye’de Instagram Facebook’u geçiyor ama lider platform Youtube.
Yine Statista verilerine göre Facebook kullanıcı sayısında Türkiye 14. sırayı alırken (ilk beş Hindistan, ABD, Endonezya, Brezilya ve Meksika’dan oluşuyor), Instagram kullanıcı sayısında 6. sırayı alıyor. En çok Instagram kullanıcısına sahip ülkeler de sırasıyla Hindistan, ABD, Brezilya, Endonezya ve Rusya.
Unutmayın, sosyal medya yönetimi like almak değil, kişiliğiniz ya da markanız ile ihtiyaca cevap verecek, hedef müşterileriniz ile bağ kuracak diyalog başlatmaktır. Etkili bir Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti için hemen uzmanlarımızla temasa geçin.