En Sevilen Arama Motoru Twitter
Aramayı daha sosyal hale getirmek için birçok önemli adım atıldı.
Bing, Facebook ile entegre arama sonuçlarını getirmek için Facebook ile ortaklık kurdu. Google, yerelleştirilmiş ve sosyal sonuçları daha alakalı hale getirmek için birçok algoritma düzenlemesi yaptı.
Yine de her iki büyük arama motorunda bazı önemli eksiklikler dikkat çekiyor. Google buna biraz yaklaşsa da şimdiye kadar, hiçbir arama motoru dinamik bir biçimde, sosyal sonuçların ve daha geleneksel SERP'lerin doğru bir karışımını bulamadı. Bunu yapabilen bir sosyal platform da yok.
Arama motorları, bilgi almak için bir sosyal veri deposuna ihtiyaç duyar. Google ve Bing sosyal aramaya çok zaman ve çaba harcanırken, başka bir şirket denemeden çok daha üstün bir sosyal arama motoru üretti. Twitter'ın birincil işlevi, sosyal ağınızla bilgi alışverişi yapmaktır, ancak bu platform aynı zamanda harika bir arama motoru özelliğine de sahiptir. Evet, diğer sosyal platformlar ve arama motorları hakkında bilgi bulamazsınız ama kendi içerisindeki olup bitenler hakkında oldukça iyi bir deneyim yaşayabilirsiniz.
Herhangi bir iyi sosyal arama motoru gibi, Twitter da içerisindeki kaynaklardan (Twitter kullanıcıları) gerçek zamanlı sonuçları (tweetler) dizine ekler. Tamamen rastgele Twitter kullanıcılarına ek olarak, ilk elden gözlemciler ve uzmanlar da dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan 'sonuçlar' alabilirsiniz. Google'a gidip bir sürü statik sayfa ve birkaç yeni yayınlanmış haber makalesi bulmak yerine, anında yorumları okumak için doğrudan Twitter'a gitmek işlerinizi oldukça kolaylaştırabilir. Tam da bu yüzden Google, arama sonuçlarında Twitter sonuçlarına da yer vermeye başladı.
Google'ın algoritması bağlantılara dayanırken, Twitter'ın algoritması 'Retweet'lere dayalıdır, ancak her ikisi de güvenilir, alakalı bilgileri en üste taşır. Google'ın sonuçları Twitter’a göre, yakın zamanda yayınlanan haberlerin eklenmesine rağmen çok daha statiktir. Twitter’dan dünya üzerinde gelişen tüm olay ve haberleri güncel olarak dakikası dakikasına takip edebilirsiniz.
Bir örnekle devam edecek olursak; McDonald's ABD’deki menüsünde Vegan alternatifler sunmaya başladı; ürünlerin nasıl olduğunu merak ediyorsanız, Google'a gidip ilginizi çekmeyen bir sürü başka sayfayı filtrelemek yerine, Twitter'da sadece "McDonald's Vegan Burger" yazıp aratmak ve insanların şu anda onun hakkında ne söylediklerini okumak çok daha kolay bir seçenek.
Tüm sosyal medya platformları potansiyel müşterilerin aktif katılımını arttıran, onlarla sürekli diyalog kurmaya imkan tanıyan etkili araçlardır. Twitter da, milyonlarca aktif kullanıcısıyla, bu platformlardaki yerini belirlemiştir.
Sosyal medya pazarlama konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, işinizi nasıl büyütebileceğimizi görmek için etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak istiyorsanız bizimle hemen +90 (850) 333 80 91 numaralı telefondan temasa geçebilir ya da dijital pazarlama hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.