Yahoo Arama Motoru Nedir?
Kullanıcılar internet üzerinde aradıkları bilgileri ulaşmak için arama motorlarını kullanırlar. Yahoo arama motoru da, ABD başta olmak üzere dünyanın farklı ülkelerinde en çok kullanılan arama motorları arasında yer alır. Yahoo!, aslında bir Amerikan web hizmet sağlayıcısıdır. Günümüzde ise daha çok arama motoru olarak karşımıza çıkmaktadır. Öte yandan Yahoo e-mail ve finansal hizmetler gibi farklı seçenekler de sunar.
Yahoo Arama Motoru Nasıl Sıralar?
Günümüzde çoğu kişi arama motoru sıralamasına odaklanmış durumda. Çünkü arama motorlarında ilk sayfalarda ve üst sıralarda yer almak, şirketlerin görünürlüğünü önemli ölçüde arttırıyor. Yahoo arama motoru da diğer arama motorları gibi belirli kriterlere göre sıralama yapıyor. Ayrıca Yahoo’nun kendine has sıralama algoritmaları da var. Peki, Yahoo web sitelerini neye göre sıralıyor?
- Anahtar kelime kullanımı – Diğer arama motorlarında olduğu gibi Yahoo’da da anahtar kelimeler büyük önem taşıyor. Ancak metinlere anahtar kelime doldurmamak da önemli. Yahoo bu durumu tespit ederek siteye cezalandırıyor.
- Site Dışı Optimizasyon – Yahoo algoritmasında site içi optimizasyon kadar site dışı optimizasyonda önem arzeder. Hatta backlink sayısı ve kalitesi Google algoritmasında her geçen gün daha az bir yüzdeye sahip olurken Yahoo ve Bing site dışı bağlantılara oldukça önem vermekte. Bu nedenle, yüksek kaliteli backlinkler oluşturmak, web sitenizin Yahoo’da daha üst sıralara sahip olması için oldukça önemli.
- Alan Adı Yaşı – 2017 yılına kadar uzmanlar, alan adı yaşının Google sıralamasında çok az bir etkisi olduğunu doğruladı. Buna karşılık, Yahoo, bir alan adının yaşına ve web sitesiyle ne kadar süreyle ilişkili kaldığına oldukça dikkat eder. Yahoo'da üst sıralarda yer almak sizin için önemliyse, alan adını değiştirmeyi tekrar düşünün!
Kaynak: https://old.datahub.io/dataset/search-engines-market-share
Google ile Yahoo Arama Motoru Arasındaki Farklar
Google ve Yahoo, günümüzde en çok tercih edilen arama motorları arasında yer alıyor. Tüm dünyada ayda 700 milyon kişinin Yahoo arama motorunu ziyaret ettiği tahmin ediliyor. Bu da bu arama motorunun potansiyelini gözler önüne seriyor. Peki, Google ile Yahoo arama motoru arasındaki farklar neler? Yahoo’da daha yüksek sıralama elde etmek için neleri göz önünde bulundurmak gerekiyor?
Sunulan Araçlar
Hem Google hem Yahoo kendi içinde farklı araçlar sunuyor. Google Haritalar gibi konum bulma aracına sahipken Yahoo ise otel bulma aracına sahip. Her ikisi de e-posta hizmetli veriyor. Ayrıca hem Google hem Yahoo kendi özel alanlarında kolay alışveriş imkanı tanıyor. Alışveriş aracı sayesinde kullanıcılar farklı online mağazalardaki fiyatları tek bir noktadan görme imkanına sahip oluyor. Her iki şirket de her sene yeni araçlar sunarak kapsamlarını genişletmek için çalışıyorlar.
Arama Sonucu Sayfasındaki Farklılıklar (SERP Farkılıkları)
Birçok durumda Google arama motoru ve Yahoo arama motoru tarafından gösterilen sonuçlar birbirinden farklı oluyor. Bunun nedeni arama motorlarının sıralamayı farklı algoritmaları kullanarak yapması. Ancak her iki arama motoru da ana hatlarıyla sayfada yer alan bilgiye ve sayfaya gelen backlinklere göre sıralama yapıyor. Bu nedenle Yahoo’da yüksek sırlama hedefleyen kişilerin okuyucuyu bilgilendiren SEO uyumlu metinler kadar site dışı optimizasyona da önem vermesi şart.
Kullanım Kolaylığı
Diğer bir fark ise kullanım kolaylığı olarak düşünülebilir. Google öncelikle arama işlevine odaklanmış durumda. Yahoo ise arama işlevine ek olarak haberler, hava durumu, borsa gibi bilgileri tek bir alanda sunuyor. Bu nedenle tüm bilgilere tek bir sayfadan erişmek isteyen kullanıcılar için Yahoo oldukça pratik bir seçenek iken sadece arama yapmak isteyenler için de Google çok cazip.
Magna Dijital Pazarlama olarak, kurulduğumuzdan beri, birçok müşterimizi yüzlerce, hatta binlerce kelimede daha görünür yaptık; web sitelerine aldıkları odaklı trafiği kat kat arttırdık. Arama Motoru Optimizasyonu hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak hemen dijital pazarlama uzmanlarımızla iletişime geçin.