SERP Nedir?
İngilizce SERP "Search Engine Result Page" teriminin kısaltmasıdır. Türkçeye "Arama Motoru Sonuç Sayfası" olarak çevrilmiştir. Google gibi arama motorlarının, kullanıcının arama yaptığında çıkan sonuçları ifade eder. Sayfa içerisinde farklı internet siteleri, reklamlar, zengin Snippet'ler, grafikler ve diğer sonuçlar farklı algoritmalara göre listelenir. Arama motoru sonuç sayfası, online görünürlük başta olmak üzere birçok açıdan önemlidir.
SERP Neleri İçerir?
Arama motorunda arama yaptığınız zaman karşınıza farklı özelliklere sahip sonuçlar çıkar. SERP, genellikle farklı içerik türlerine ait sonuçları listeler. Bunlar şu şekilde olabilir:
- Organik arama sonuçları,
- Ücretli arama sonuçları (reklamlar, Google Ads sonuçları),
- Videolar,
- Öne çıkan Snippet,
- Görsel paketi,
- Detaylı makaleler,
- Bilgi kartları,
- Bilgi paneli,
- Yerel paketler,
- Haber kutusu,
- İlintili sorular,
- Yorumlar,
- Site bağlantıları,
- Tweet'ler
Organik Arama Sonuçları
Organik arama sonuçları, belirli bir anahtar kelime için bir sayfanın doğal olarak sıra alması, listelenmesi anlamına gelir. Organik aramada yüksek bir sıralamaya sahip olmak, o sayfanın yüksek otoriteye sahip olduğu anlamına gelebilir. Ancak organik arama sonuçları sayfanın en üstünde yer almayabilir. Arama motorları en üst sıraya ticari bir kar elde etme imkanı varsa reklamları koymayı tercih eder. Organik arama sonuçlarında görünmek için herhangi bir ödeme yapmak gerekmez. Site içi ve site dışı SEO çalışmaları sayesinde iyi bir organik arama sonucu sıralaması elde etmek mümkün olur.
SERP’te gösterilen organik aramam sonucu, başlık, sayfa URL’si ve meta tanım gibi bileşenlerden oluşur. Bu bileşenler, arama sonucunda çıkan sayfanın neyle ilgili olduğuna dair daha fazla detay sağlar. Ayrıca bazı durumlarda içeriğin yayınlanma tarihi ve site linki gibi detaylar da organik sonuçlarda gösterilmektedir.
Ücretli Arama Sonuçları
SERP’in en üst bölümünde, bazen de en altında reklam olarak da bilinen ücretli arama sonuçları yer alır. Bu sonuçlarda yer almak için belirli anahtar kelimeler için ödeme yapmak gerekir. Google Ads, ücretli arama sonuçlarında hangi internet sitelerinin listeleneceğine karar verir.
Ücretli arama sonuçlarında yer almak için internet sitelerinin belirli anahtar kelimeler için ücret ödemesi gerekir. Ödenecek olan ücret, anahtar kelimenin popülerliğine ve o kelimede sıralanmak isteyen kişi sayısına göre değişebilir. Metin reklamlarına ek olarak yan bölümde görsel içeren reklamlar da görülebilir.
Videolar
SERP aynı zamanda bazı aramalar için video sonuçları da sunabilir. Video sonuçları genellikle ücretli arama sonuçlarının ve ilk sırada yer alan organik arama sonuçlarının altında gösterilir. Videolar birçok durumda “nasıl yapılır” ifadesi ile arama yapıldığında çıkar.
SERP Neden SEO İçin Önemli?
Bir internet sitesinin görünür olması için birçok kelimede ilk sayfalarda yer alması gerekir. İlk sonuçlarda yer almayan sitelerin trafik çekme olasılığı düşmektedir. Bu nedenle bir internet sayfasının ilk arama sonuçlarında görünmesi ilk amaç olmalıdır.
SERP, aslında bir nevi sınav sonucudur. İlk sıralara çıkmak, detaylı bir planlama ışığında kapsamlı bir arama motoru optimizasyonu gerektirir. Arama motoru optimizasyonu bir web sitesinin bazı bölümlerine küçük düzenlemeler yapılması değil, tüm sitenin arama motorlarının talep ettiği standartlara getirilmesine yönelik detaylı bir çalışmadır. Stratejik bir pazarlama planı doğrultusunda gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı siteye daha çok odaklı ziyaretçi almak ve sitede gezinen tüm potansiyel müşterilere en iyi deneyimi yaşatmak dolayısıyla üst sıralarda kalıcı olarak listelenmektir.
Unutmayın, Magna Dijital Pazarlama olarak, kurulduğumuzdan beri, birçok müşterimizi yüzlerce, hatta binlerce kelimede daha görünür yaptık; web sitelerine aldıkları odaklı trafiği kat kat arttırdık. Arama Motoru Optimizasyonu hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak hemen dijital pazarlama uzmanlarımızla iletişime geçin.