2024 Yılında En Çok Kullanılan ve Ziyaret Edilen Siteler
2024 itibarıyla dünyanın en çok ziyaret edilen web sitesi Google. Sonraki en popüler web siteleri ise sırasıyla YouTube, Facebook, Twitter (X) ve Wikipedia.
Google ile diğer sitelerin arasındaki fark tam bir uçurum. Dünya çapında toplam ziyaret sayısında Google'la yarışan diğer tek site YouTube. Her iki web sitesinin de Alphabet Inc.'e (Google ve Google'a ait diğer şirketleri bir çatı altına almak amacıyla 2015 yılında kurulan çok uluslu şirket) yani Google'a ait olması dikkat çeken en önemli unsur. Kısaca en çok ziyaret edilen sitelerden bahsederken Google ve Diğerleri olarak bir nitelendirme yapabiliriz.
Bu arada, aşağıda sizler için derlediğimiz tabloda, toplam web sitesi ziyareti sayısının tekil ziyaretçi sayısından farklı olduğunu belirtmekte fayda var. 8 milyar insanın yaşadığı dünyamızda, her birimiz defalarca aynı siteye girebiliyoruz. İşte sonuçlar.
2024 Yılında, Dünyada En Çok Kullanılan ve Ziyaret Edilen Siteler Listesi
Sıra | Website | Aylık Ortalama Trafik |
1 | google.com | 172,2 milyar |
2 | youtube.com | 112,1 milyar |
3 | facebook.com | 18,4 milyar |
4 | twitter.com | 9,6 milyar |
5 | wikipedia.org | 9,5 milyar |
6 | instagram.com | 8 milyar |
7 | reddit.com | 7,6 milyar |
8 | duckduckgo.com | 5,0 milyar |
9 | yahoo.com | 4,6 milyar |
10 | amazon.com | 4,5 milyar |
11 | weather.com | 4 milyar |
12 | tiktok.com | 3,7 milyar |
13 | fandom.com | 3,3 milyar |
14 | whatsapp.com | 3,2 milyar |
15 | bing.com | 3,1 milyar |
16 | openai.com | 2,5 milyar |
17 | yandex.ru | 2,3 milyar |
18 | tsyndicate.com | 2 milyar |
19 | live.com | 1,9 milyar |
19 | microsoft.com | 1,9 milyar |
19 | linkedin.com | 1,9 milyar |
22 | quora.com | 1,8 milyar |
22 | twitch.tv | 1,8 milyar |
22 | bit.ly | 1,8 milyar |
25 | netflix.com | 1,7 milyar |
26 | office.com | 1,5 milyar |
27 | imdb.com | 1,3 milyar |
28 | manganato.com | 1,2 milyar |
28 | vk.com | 1,2 milyar |
28 | x.com | 1,2 milyar |
28 | cnn.com | 1,2 milyar |
28 | globo.com | 1,2 milyar |
28 | x.com | 1,2 milyar |
34 | doubleclick.net | 1,1 milyar |
35 | aliexpress.com | 1 milyar |
35 | pinterest.com | 1 milyar |
37 | ebay.com | 908 milyon |
38 | espn.com | 893 milyon |
39 | discord.com | 856 milyon |
40 | zoom.us | 852 milyon |
41 | indeed.com | 850 milyon |
42 | github.com | 849 milyon |
43 | sharepoint.com | 840 milyon |
44 | samsung.com | 832 milyon |
45 | taboola.com | 821 milyon |
46 | spotify.com | 804 milyon |
47 | accuweather.com | 802 milyon |
48 | msn.com | 799 milyon |
49 | canva.com | 797 milyon |
50 | bbc.com | 795 milyon |
Gelelim Türkiye'ye. Ülkemizde de çok farklı bir sonuç yok. Yani önce Google grubu sonra diğerleri. Alphabet Inc. olarak adlandırılan Google grubunun aldığı toplam ziyaret sayısı diğer 18 sitenin toplamından fazla.
2024 Yılında, Türkiye'de En Çok Kullanılan ve Ziyaret Edilen Siteler Listesi
Sıra | Website | Aylık Ortalama Trafik |
1 | google.com | 1,93 B |
2 | youtube.com | 769 M |
3 | twitter.com | 296 M |
4 | instagram.com | 270 M |
5 | facebook.com | 246 M |
6 | trendyol.com | 153 M |
7 | sahibinden.com | 125 M |
8 | hurriyet.com.tr | 122 M |
9 | google.com.tr | 120 M |
10 | turkiye.gov.tr | 111 M |
11 | milliyet.com.tr | 95,9 M |
12 | yandex.com.tr | 93,9 M |
13 | sabah.com.tr | 90,9 M |
14 | mynet.com | 90,8 M |
15 | hepsiburada.com | 88,7 M |
16 | haberturk.com | 88,0 M |
17 | sozcu.com.tr | 86,2 M |
18 | whatsapp.com | 73,6 M |
19 | eksisozluk1923.com | 72,1 M |
20 | sondakika.com | 60,7 M |
Alphabet Inc. yani Google'dan bahsedince yapay zeka sonrası tüm dünyadaki arama motoru paylarını da merak edebilirsiniz. Statcounter verilerine göre durum aşağıdaki gibi.
Sıra | Arama Motoru | Pay % |
1 | 91,62% | |
2 | Bing | 3,31% |
3 | Yandex | 1,84% |
4 | Yahoo | 1,08% |
5 | Baidou | 0,77% |
6 | DuckDuckGO | 0,53% |
Kısaca senelerdir devam eden Google 1, diğerleri 0 durumu 2024 yılında da değişmedi. Aslında bu sonuç tesadüfi değil. Google, sonuçları getirme konusunda genellikle diğer arama motorlarından daha hızlı. Google'ın indeksinde çok daha fazla site var. Bu siteleri çok kısa aralıklarla tarıyor. Yani hep güncel. Doğru ve alakalı sonuçlar getirme konusunda da uzun yıllardır çok başarılı. Sürekli gelişime yatırım yapıyor. Hal böyle olunca liderlik asla el değiştirmiyor. Ancak Google'ın önünde yapay zeka dönemi ile birlikte ciddi zorluklar belirdi. Yapay zeka ile birlikte değişecek alışkanlıklara nasıl cevap vereceğini hep birlikte göreceğiz.
Magna Dijital Pazarlama Ajansı'nın deneyimli kadrosu tarafından sizler için özenle hazırlanmış Dijital Pazarlama Blogu'na geri dönebilir ya da Sağlık Turizminde Tanıtım ve Markalaşma hakkında da bilgi alabilirsiniz.