PPC Pazarlama Nedir?
PPC Pazarlama, reklam verenlerin, bir kullanıcının reklamlarından birini tıkladığında ödeme yaptığı bir çevrimiçi reklamcılık modelidir.
Farklı türlerde PPC reklamları bulunmakla beraber en yaygın türlerden biri, ücretli arama ağı reklamıdır. Bu reklamlar, insanlar Google gibi bir arama motorunu kullanarak çevrimiçi bir şeyler aradıklarında, özellikle ticari aramalar yaptıklarında ya da bir başka deyişle satın alınacak bir şey aradıklarında görünür. Reklam konusu arama, herhangi bir mobil aramadan (telefon ile yakındaki bir pizzacı araması) yerel bir hizmet aramasına (en yakın diş hekimi veya tesisatçı) özel gün için hediye aramasından (anneler günü çiçekleri) galvanizli çelik boru üreticisi gibi çok spesifik bir aramaya kadar her konuyu içerebilir. Arama ağında yapılan bu ve benzeri aramalarda karşınıza çıkan reklamlar tıklama başına ödeme gerektirir.
PPC (Pay Per Click) reklamcılığında, reklam yayınlayan işletmeler, yalnızca bir kullanıcı reklamlarını gerçekten tıkladığında ücretlendirilir, bu nedenle "tıklama başına ödeme" adı verilir.
PPC pazarlamacılığı arama motorlarında Alışveriş, Yeniden Pazarlama, Uygulama İndirme reklamları gibi birçok farklı şekilde de uygulanır. Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında da Bağlantı Reklamları kapsamında PPC modeli yer alır. Ancak PPC reklamı denince genellikle Google ve Arama Ağı akla gelir. Her ne kadar PPC reklamları 1996 yılında Planet Oasis isimli bir firma ile başlasa da 23 Ekim 2000 yılında Google Adwords’ü lanse eden Google bu reklam modelini neredeyse tüm dünyaya yayan ilk firmadır.
PPC Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?
Anında sonuç: Reklamlarınız onaylanır onaylanmaz hedef kitlenize ulaşır.
İleri seviye hedefleme: Reklamlarınızı kimlerin gördüğü ve tıkladığı konusunda yüksek seviyede başarı sağlarsınız.
Takibi kolaydır: Kampanyanızın başarısını hızlı bir şekilde takip edebilir ve birçok farklı şekilde yatırım getirinizi net olarak ölçebilirsiniz.
Yüksek gösterim: Çok ciddi bir kitleye reklamlarınız gösterilir ancak sadece reklamlarınız tıklandığı zaman ödeme yaparsınız.
Yönetimi kolaydır: İstediğiniz ülkede, istediğiniz saatte, istediğiniz kitleye anlık olarak reklamlarınızı gösterebilir ya da kampanyalarınızı durdurabilirsiniz.
PPC Pazarlamanın Dezavantajları Nelerdir?
Her tıklama için ödeme yapmanız gerekir, bu da kaderinizi reklam platformunun ellerine bırakmanız anlamına gelir. Reklam verenler çoğaldıkça da maliyetleriniz artar. Bugün yönettiğimiz bazı global müşteriler Amerika, İngiltere, Japonya gibi pazarlarda tıklama başına 10-15 dolara varan tıklama maliyetleri ile karşılaşabiliyorlar.
PPC ile başarınız, devam eden reklam harcamalarına bağlıdır. Öte yandan içerik pazarlama ve SEO araçlarıyla elde edilen başarı uzun süre sizi yukarılarda tutar, sitenize giren ziyaretçiler için arama motorlarına hiçbir ödeme yapmazsınız.
Sonuç olarak, PPC reklamcılık çok iyi belirlenmiş bir hedef kitleye, hızlı bir şekilde ulaşmanın harika bir yoludur. Google, Bing, Facebook, Instagram ve benzeri pek çok platform aracılığıyla anında içinde ücretli reklamlar oluşturabilir, kolayca yönetebilirsiniz. Onaylandıktan sonra bütçenize bağlı olarak reklamlarınızı on binlerce kişi görebilir.
İyi bir Dijital Pazarlama Ajansı ile reklamlarınızı mükemmel şekilde optimize ettiğinizde, PPC pazarlama size mükemmel bir yatırım getirisi sağlayabilir hatta dijital pazarlama stratejinizin hayati bir parçası haline gelebilir.
Linki tıklayarak Optimize Dijital Reklamcılık hizmetlerimizle tanışabilirsiniz.