Kurumsal Firmalar için Dijital Pazarlama
Günümüzde dijital pazarlama firmalar için bir tercih değil bir zorunluluktur. Geleneksel bakış açısından kurtulamayan firmaların yaptığı en önemli hata kurumsal iş yaptıkları için dijital pazarlamaya yatırım yapmaya ihtiyaçları olmadığı yanılgısıdır. Bunun nedeni anlatabilmek için birkaç istatiksel veriyi görmeniz yeterli olacaktır.
We are Social ve Hootsuit firmasının yayınlamış olduğu rapora göre
• Nüfusun %72’sini oluşturan 59.36 milyon İnternet kullanıcısı,
• Nüfusun %63’ünü oluşturan 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı,
• Nüfusun %53’ünü oluşturan 44 milyon aktif mobil sosyal medya kullanıcısı var.
2017 yılında bir istanbullu haftada ortalama 9 saatini trafikte geçiriyor.
%80'imiz bir şey satın almadan önce ne alacağımıza karar vermiş olsak bile yine de Google’a soruyoruz. %90 ımızın bişey ararken Google baktığını söylemiyoruz bile!
Bu şartlar altında tek soru! Müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz farklı mı? Peki, dijital ortamda birşeyler ararken karşılarına çıkan A firması mı satın alma kararlarını etkiler yoksa hala eski teknikleri kullanarak satış yapmaya çalışan B firması mı? Şuna eminiz ki geleceğin dünyasında gelenekseli dijitalle güzel bir şekilde harmanlamış ve her ortamda tüketicisinin yanında olup sorularını cevaplayan firmalar kazanacak.
Peki siz hangisi olmak istiyorsunuz? Gelin firmanızın dijitalleşme sürecini beraber yürütelim.