Gelişmiş Satışlar için Google Benim İşletmem Nasıl Optimize Edilir?
Trafiği ve müşterileri çekmenin en basit yollarından birini öğrenmek ister misiniz? Google My Business (GMB) girişiminizi talep etmek ve optimize etmek için kullanılabilecek önemli bir araçtır.
Son zamanlarda, Google My Business büyük bir güncelleme geçirdi ve artık Google İşletme Profili olarak adlandırılıyor.
Bu yazıda, onu hala Google My Business veya GMB olarak anacağız çünkü birçok insanın öyle bildiği şekliyle adlandıracağız.
GMB, işletmenizin işletme bilgilerini, değerlendirmelerini, gönderilerini ve çok daha fazlasını listelemenizi sağlar.
Bu amaçla, Google'da işletmenizi nasıl talep edeceğiniz konusuna girmeden önce bazı şeyleri göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin:
- Müşterileriniz işletmenizi çevrimiçi aradıklarında neler buluyor?
- Telefon numaranızı bilmeleri gerekiyorsa, buna ne kadar hızlı erişebilirler?
- Park yeri olduğunu öğrenmek istiyorlarsa, bunu nasıl öğrenecekler?
Bu bilgilerin web sitenize ulaşmadan önce tüketicilere kolayca ulaşılabilir olduğundan emin olmanız gerekiyor.
Web siteniz muhtemelen zaten tüm bu detaylara sahiptir, ancak GMB bunu bir üst seviyeye taşır. Arama motoru, sağladığınız içeriği dizinler ve bu içeriğin Google Arama ve Haritalar üzerinde tutarlılık sağlamasını sağlar (Google Yerel Rehberler, listelerinizi tutarlılık için inceleyip düzenleyebilir).
Hızlı bir örnek olarak, Simit Sarayı adlı restoranın GMB listesine göz atalım. Stateside, küresel mutfak sunan Seattle'daki bir restorandır. GMB profilinden yönergeler alabilir, bir masa ayırabilir, menüyü görüntüleyebilir veya birkaç tıklamayla değerlendirmeleri görebilirsiniz.
Ancak, bu sadece işletmenizle ilgili temel bilgileri bulmak için kullanılan bir yer değil.
Google My Business'ı optimize ettiğinizde, gelirinizi artırabilen güçlü bir araç olarak işlev görür ve müşterileriniz hakkında değerli içgörüler sunabilir.
Bu yazıda, nasıl GMB optimizasyonu kullanacağınızı anlatarak daha fazla satış yapmanıza nasıl yardımcı olabileceğini ve önemini anlatacağız.
İşletme Sahiplerinin Google My Business Konusundaki Yaptığı Bir Numaralı Hata
Statcounter'a göre tüm aramaların yaklaşık %92'si Google'da gerçekleşiyor.
Durumu perspektife koymak gerekirse, bu günlük devasa dokuz milyar aramaya kadar çıkıyor.
Peki en ilginci ne? Çoğu insan, Google'ın arama sonuçlarının ilk sayfasının ötesine geçmez.
Bir çalışma, her Google arama sonucu için tıklamaların sayısını inceledi ve en üstteki üç organik sonucun, tüm tıklamaların neredeyse yüzde 70'ini ilk sayfada aldığını buldu.
Diğer bir deyişle, müşterileriniz ihtiyaç duydukları şeyi Google'ın ilk sayfasında bulurlar.
Google'ın ilk sayfasında işletmenizin görünmesini sağlamanın diğer yolları olsa da, Google My Business optimizasyonu oldukça değerli (ve kolay) bir araçtır ve size yardımcı olur:
- İlgili işletme bilgilerini kontrol etme, dizine ekleme ve görüntüleme
- Potansiyel müşterilerle etkileşim kurma ve çevrimiçi değerlendirme itibarını yönetme
- Müşteri fotoğraflarını, videolarını ve diğer kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri düzenleme
- Müşterilerinizin sitenize nasıl geldiği konusunda içgörüler toplama
Google My Business'tan gelen sinyaller, işletme profilinizde sağladığınız bilgi ve etkinliklere atıfta bulunur. Bunlar, işletmenizin yerel SERP sonuçlarında nasıl sıralandığını belirlemek için Google algoritmaları tarafından kullanıldığından genel SEO stratejinizde önemli bir rol oynar.
Ancak, birçok yerel perakendeci bu avantajlara rağmen ücretsiz Google My Business hesaplarını talep etmemiş durumda.
Bu şaşırtıcı çünkü Google'ın yaptığı bir çalışma, "akıllı telefonlarında yerel bir arama yapan tüketicilerin %76'sının bir gün içinde mağazayı ziyaret ettiğini" bulmuştur.
Google My Business kullanmanın büyük avantajları vardır ve işletmenizi talep etmek sadece birkaç adımdan ibarettir.
- Başlamak için https://www.google.com/business adresini ziyaret edin.
- Ardından, yönergeleri izleyin ve işletmenizle ilgili temel bilgileri (işletme adı ve türü, adres, telefon numarası, web sitesi) girin.
- Ardından, hesabınızı doğrulamanız istenecektir. Genellikle Google, bunu nasıl yapabileceğinizi seçer. Aşağıdaki örnekte işletmenizin bir videosunu göndermeniz isteniyor veya daha sonra doğrulama seçeneğini seçebilirsiniz.
- Bu adım, tüm GMB özelliklerini açmak için gereklidir.
- Şirket bilgilerinizi ekledikten sonra, profilinizi özelleştirmek için panonuza erişebilirsiniz.
Ancak burada durmayın. İşiniz henüz bitmedi.
Birçok şirket bu hatayı yapar. Google My Business hesaplarını talep eder, sadece en temel bilgileri ekler ve ardından unuturlar.
Bu şekilde para masada bırakılmış olur.
Google My Business optimizasyonu yapmanız gerekiyor.
Örneğin, aşağıdakileri ekleyebilirsiniz:
- Hizmetleriniz ve iş saatleriniz
- Müşterilerinizin ücretsiz iletişime geçebilmesi için iletişim özelliği
- Işletme açıklaması
- Konumunuzun veya ürünlerinizin fotoğrafları
Hesabı talep etmek sadece başlangıç. Üstelik sadece kaydolduğunuz için ücretsiz reklam kredilerini bile talep edebilirsiniz! Kullanabileceğiniz birçok yol var.
Google My Business profilinizi optimize ettiğinizde, artan satışlar ve gelişmiş müşteri sadakati elde etmenize neden olabilir.
Dijital Pazarlama konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, işinizi nasıl büyütebileceğimizi görmek için etkili bir arama motoru optimizasyonu hizmeti almak istiyorsanız bizimle hemen +90 (850) 333 80 91 numaralı telefondan temasa geçebilir ya da SEO hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Google'da Bir İşletmeyi Nasıl Talep Edebilirsiniz?
Google'da işletmenizi talep etmek düşündüğünüzden daha kolaydır. Seçebileceğiniz iki yöntem bulunmaktadır.
İlk yol, mavi renkteki "İşletme Profilini Alın" düğmesine tıklamaktır.
Bu sizi Google My Business Yöneticisine götürür.
- Burada, sağ üst köşede mavi renkteki "İşletme Ekle" düğmesine tıklayın. Tek bir işletme eklemeyi veya birden fazla işletmeyi içe aktarmayı seçme şansınız vardır.
- Seçiminizi yaptıktan sonra, Google sizi "İşletme Profilinizi Oluşturmaya Başlayın" başlıklı bir sayfaya yönlendirir. Burada işletme adınızı ve kategorinizi ekleyin. Mavi renkteki "İleri" düğmesine tıklayın.
- Fiziksel bir konum eklemek isteyip istemediğinizi seçin. "İleri" düğmesine tıklayın.
- Ardından, müşterilere hizmet verdiğiniz bölgeleri ekleyin (teslimatlar vb.). Bu adım isteğe bağlıdır. "İleri" düğmesine tıklayın.
- Konumunuzu ekleyin ve "İleri" düğmesine tıklayın.
- Telefon numaranızı ve web sitenizi (isteğe bağlı) sağlayın. "İleri" düğmesine tıklayın.
- Posta adresinizi ekleyerek doğrulama sürecini başlatın. "İleri" düğmesine tıklayın veya "Daha Sonra Doğrulama" düğmesini seçin.
Şimdi, doğrulama sürecine devam edebilir veya profilinizi daha fazla detayla özelleştirmeye başlayabilirsiniz (çalışma saatleri vb.).
Google My Business için kaydolmanın diğer bir yolu ise Google Haritalar iledir. Sadece işletmenizi Google Haritalar'a ekleyin:
- Arama çubuğuna adresinizi ekleyin. Sol menüden İşletme Profili'ne gidin ve "İşletmenizi ekle"yi seçin.
- Haritada sağ tıklayın (herhangi bir yere tıklayın). "İşletmenizi ekle"yi seçin.
- Sol üst köşeye gidin, menüyü tıklayın ve "İşletmenizi ekle"yi seçin.
- Ardından, ekrandaki doğrulama talimatlarını tamamlayın.
- Alternatif olarak, Google My Business sayfanızı talep etmek için şunları yapabilirsiniz:
- Google Haritalar'ı açın ve işletme adınızı arama çubuğuna ekleyin.
- İşletme adınızı bulun ve üzerine tıklayın.
- "Bu işletmeyi talep et" düğmesine tıklayın ve "şimdi yönet"i seçin. Veya "Başka bir işletme sahibiyim veya yönetiyorum" seçeneğini seçerek başka bir işletmeyi seçin.
Son olarak, doğrulama seçeneğinizi seçin ve adımları tamamlayın.
Hepsi bu kadar!
Google İşletme Profili Optimizasyon İpuçları
Temel konuları kapsadık, yani şimdi başlayabilirsiniz. Eh, neredeyse. Google My Business profilinizi kurmak harika bir başlangıç. Ancak adınızı gerçekten duyurmak için ciddi bir GMB optimizasyonu yapmanız gerekiyor.
Endişelenmeyin, size yardımcı olabilirim. İşte çevrimiçi profilinizden en iyi şekilde yararlanmanız için bazı ipuçları.
1. Bilgilerinizin Doğru, Kapsamlı ve Güncel Olduğundan Emin Olun
Google My Business listesinin birçok farklı bölümü bulunmaktadır, bu nedenle çekirdek işletme bilgilerinizle başlayalım:
- Ad
- Adres
- Telefon Numarası
- Web Sitesi
- Açıklama
- Kategori
- Özellikler
Google My Business, listelemeyi başlatmak için adınızı, adresinizi ve telefon numaranızı (kısacası NAP) talep eder.
Google, bu bilgileri Arama ve Haritalar'da dizinler ve yerel SEO'nuz ile GMB optimizasyonunuz için temel oluşturur.
Bilgilerinizi web sitenizdeki bilgilerle tutarlı tutun. Neden mi? Çünkü GBP profil, Brightlocal'a göre en üst yerel SEO sıralama faktörüdür.
Adresinizi girdiğinizde, doğru koordinatlarla haritada eşleştiğinden ve web sitenizde verilen aynı posta kodunu (5 haneli veya çizgi ile ayrılmış 9 haneli kod) içerdiğinden emin olun. Ayrıca, ulusal veya çağrı merkezi seçeneği yerine yerel bir numara kullanmanız daha iyidir.
NAP bilgilerini sağladıktan sonra, listelemenizin iki önemli parçasına odaklanabilirsiniz: işletme kategoriniz ve şirket özellikleriniz.
Google My Business profilinizdeki bu alanlar, işletme türünüzle ilgili belirli ayrıntıları vermenizi gerektirir.
Bu bölüm, işletme kategorinize ve özelliklerinize anahtar kelimeler ekleyerek Google My Business optimizasyonuna başlamak için ideal bir fırsattır.
Ancak dikkatli olun!
Listeyi anahtar kelimelerle doldurmanızı önermiyoruz.
Google My Business, bu tür davranışları yasaklar. Bu, Google tarafından spam olarak görülebilir ve ceza almanıza veya arama sonuçlarından kaldırılmanıza neden olabilir.
Aşağıda iyi bir örneğe bir göz atalım:
Kategoriniz oldukça özgün olmalıdır, ancak özellikler işletmenizin ve sunduğunuz deneyimin daha net bir resmini çizebilir.
Şirketinizin doğru sınıflandırmasını yakaladığınızdan emin olmak için 4,000 iş kategorisinin listesine göz atmak faydalı olacaktır.
Belirgin olmaya dikkat edin. Açıkça anlaşılır bir şey gibi görünüyor, ancak "Tırnak Salonu" işletiyorsanız "Güzellik Uzmanlığı" yazmayın.
Özellikler, işletme sahiplerinin seçilen iş kategorisinden belirgin olmayan yollarla yeteneklerini genişletmelerine olanak tanır.
Örneğin, restoranınızda dış mekan oturma alanı veya bar alanı var mı? Aile dostu mu?
Daire kompleksinizdeki olanaklar neler? Tenis kortları? Kapalı havuz
Kahve dükkanınız ücretsiz Wi-Fi sunuyor mu? Halka açık tuvaletler var mı?
Bu özellikleri ekleyerek müşterilerinizin sorularını yanıtlayabilir ve potansiyel ziyaretçilere işletmenizin yetenekleri ve sunumları hakkında daha iyi bir anlayış sağlayabilirsiniz. İşte bir örnek:
Temel bilgileriniz tamamlandıktan sonra, listelemenizin görsel yönünü özelleştirmeye geçebilirsiniz.
Neden önemli?
Müşterileriniz işletmenizi ararken ilk fark ettikleri şey nedir?
Profil resminiz.
Hiçbir liste, bir fotoğraf olmadan tamamlanmış değildir; ayrıca güvenilirliğinizi de artırır.
Google'a göre, GBP profilinize resim eklemek işletmenizi diğerlerinden öne çıkarmanıza yardımcı olur ve profilinizi en iyi şekilde görünmesine yardımcı olur.
Google My Business profilinize resim eklemek, satın alma kararına da yardımcı olur.
Google My Business, işletmenizi sergilemek için profil fotoğrafı, kapak fotoğrafı ve video yüklemenizi teşvik eder. Her birinin amacı aşağıda gösterilmiştir:
Google aynı zamanda aşağıdaki fotoğrafları eklemenizi önerir:
- Ürünleriniz
- İşyeriniz, böylece müşteriler yaptığınız iş türünü görebilir
- Ortak alanlar
- Odalalar
- Takım
Eğer yiyecek servisi yapıyorsanız, sunduğunuz yemek ve içeceklerin fotoğraflarını ve tipik bir menüyü ekleyin.
Ayrıca kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği de kullanabilirsiniz.
Birisi amiral gemisi yemeğinizden harika bir fotoğraf çekip paylaştı mı?
Onu profil resmi olarak kullanabilirsiniz, bunun için "İşletmenizde etiketlenmiş fotoğraflar" seçeneği altından seçebilirsiniz.
Müşterilerinizi işletmenizle olan etkileşimlerinin fotoğraflarını eklemeye teşvik etmek, listenizde bol miktarda kullanıcı tarafından oluşturulan içerik galerisi oluşturmanıza yol açabilir.
2. Etkileyici Bir İş Tanımı Hazırlayın
Google My Business profiliniz genellikle potansiyel müşterilerinizin işletmeniz hakkında ilk izlenimi oluşturur. Bu, tanımlarınızın dikkat çekici olması ve insanları içine çekmesi gerektiği anlamına gelir. Bu ipuçlarını takip ederek, izleyicinizi etkileyen ve onları işletmenizi seçmeye teşvik eden etkileyici bir iş tanımı oluşturabilirsiniz.
- Hedef Kitlenizi Tanıyın: Hedef kitlenizi anlayarak iş tanımınızı ihtiyaçlarına ve ilgilerine göre uyarlayabilirsiniz. İdeal alıcıya "hitap etmek" için bir müşteri kişiliği oluşturarak başlayın. İşletmenizin onlar için özel olarak nasıl faydalar ve çözümler sunduğunu vurgulayın.
- Kısa ve Açık Olun: Net bir dil kullanın ve izleyicinizi soğutabilecek argo veya teknik terimlerden kaçının. Okunabilirliği artırmak için kısa paragraflar veya madde işaretleri kullanarak işletmenizin ne yaptığını ve neden tüketicilerin sizden satın alması gerektiğini açıkça anlatın.
- Benzersiz Satış Noktanızı Vurgulayın: İşletmenizi rakiplerinden ayıran nedir? Benzersiz özelliklerinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi vurgulayın. Müşterileriniz için nasıl değer kattığınızı veya bir sorunu nasıl çözdüğünüzü açıklayın.
- Hikayenizi Anlatın: Hikayeleştirme, tüketicilerin sizinle bağlantı kurmalarına yardımcı olur, bu nedenle yolculuğunuz, değerleriniz ve misyonunuz hakkında bilgi ekleyin. Onu kişisel ve ilişkilendirilebilir kılarak izleyicinizle duygusal bir bağ kurun.
- Anahtar Kelimeleri Stratejik Olarak Kullanın: Google My Business profilinizi optimize edin. Bu, arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmanıza ve doğru izleyiciyi çekmenize yardımcı olur. Anahtar kelime araştırması yapın ve bunları başlıklarda, açıklamalarda, alternatif metinlerde vb. kullanın.
- Müşteri Yorumlarını Öne Çıkarın: Memnun müşterilerden olumlu yorumları veya referansları ekleyin. Müşterilerinizin değer ve hizmetinizi ne kadar etkili bir şekilde sunduğunu gösteren ikna edici alıntıları seçin.
- Güçlü Bir Çağrıya Yönlendirin: İşletmenizi ziyaret etmeye, sizinle iletişime geçmeye veya satın alma yapmaya yönlendirin. Eylemi harekete geçiren fiil kullanın ve heyecan hissi oluşturun.
- Düzeltme ve Düzenleme Yapın: İş tanımınızın hata içermeyen ve cilalanmış olduğundan emin olun. Yazım hataları ve dil bilgisi hataları işletmenizi profesyonel olmayan bir şekilde gösterebilir.
- Düzenli Olarak Güncelleyin: Yeni ürünler, hizmetler veya özel teklifler sunuyorsanız, bunları tanımınıza ekleyin. Düzenli güncellemeler işletmenizin aktif ve güncel olduğunu gösterir.
- Sohbet Edebilir Bir Ton Kullanın: Arkadaşça ve samimi bir tonla yazın. Ayrıca izleyicinizle kişisel bir seviyede bağ kurun. Kişiliğinizi gösterin ve işletmenize olan tutkunuzu yansıtın.
- İşte yazılı tanımınız tamamlandı. Şimdi birkaç kullanıcı tarafından oluşturulan görsel içeriğiyle hayal güçlerini yakalama zamanı geldi.
3.Kullanıcı Üretimli Görsel İçeriği Teşvik Edin
Google My Business profiliniz için kullanıcı üretimli görsel içeriği teşvik etmek, işletmenizi sergilemenin ve daha fazla müşteriyi çekmenin harika bir yol olabilir.
Bu, pazarlamacıların dijital pazarlama stratejilerinin son derece popüler bir parçasıdır, işletmenize güvenilirlik kazandırır ve dönüşümleri artırabilir. Müşterilerinizden görsel içerik sağlamalarını teşvik etmek için şu yöntemleri kullanabilirsiniz:
- Talep edin: Doğrudan talep edin. GMB profilinizde müşterilerinizden işletmenizle yaşadıkları deneyimleri fotoğraflar veya videolarla paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Alternatif olarak, e-postalarınızda veya sosyal medya gönderilerinizde müşterilerinizi fotoğraflarını paylaşmaya davet eden bir çağrı yapabilirsiniz.
- Kolaylaştırın: Kullanıcı üretimli görsel içerik eklemek ne kadar kolaysa, müşterilerinizin paylaşma olasılığı o kadar yüksek olur. Müşterilerin fotoğraflarını ve videolarını yükleyebilecekleri bir bağlantı ekleyin; sosyal medya kanallarınızda fotoğraf yükleme konusunda net talimatlar sağlayın
- Teşvikler sunun: Bir teşvik, insanların paylaşmasını neredeyse garanti eder. Teşvikler büyük olmak zorunda değil, sadece takdiri göstermek için bir işaret. GMB profilinizde fotoğraf veya video paylaşan müşterilere indirim veya hediye sunabilirsiniz. Yarışmalar her zaman popülerdir.
- Kullanıcı üretimli görsel içeriği öne çıkarın: Müşterilerinizin görsel içeriklerini GMB profilinizde öne çıkararak onlara teşekkür edin. GMB profilinizde müşteri fotoğraflarını ve videolarını sergilemek için ayrılmış bir bölüm oluşturun. Onların görsel içeriklerini sosyal medya kanallarınızda paylaşabilir ve katkıda bulunanları gönderide etiketleyebilirsiniz.
Bu stratejileri uygulayarak müşterilerinizi GMB profilinizde görsel içerik paylaşmaya teşvik edebilirsiniz, bu da güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmanıza ve daha fazla müşteri çekmenize yardımcı olabilir. New York'taki Empire State Building'den harika bir kullanıcı üretimli içerik örneğine bakın, 700.000'den fazla kişi bu sembolik mekanda fotoğraflarını paylaştı.
4. İncelemeler İste (ve Onlara Yanıt Ver)
İncelemeler, yerel aramaların can damarıdır.
Gerçekten basit bir denklem:
İyi incelemeler = satışlar. Daha fazla iyi inceleme = daha fazla satış
Kötü incelemeler size bir fırsat da sunabilir.
Neredeyse herkes ikinci bir görüşü sever. Bu nedenle insanların yüzde 98'i satın almadan önce incelemeleri okur.
Ayrıca incelemeler için yapılan aramaların sıklığı da artıyor. 2023 yılına ait bir ankete göre tüketicilerin yüzde 32'si haftada birkaç kez yerel işletmeleri arıyor.
Ancak müşterilerinizden nasıl inceleme alırsınız?
Çok basit. Onlara sorarsınız.
Bazı siteler bunu caydırabilir, ancak Google My Business bunu aktif olarak teşvik eder. Müşterilere birkaç kolay adımda bir bağlantı gönderebilirsiniz.
Müşteriler ayrıca Google hesaplarına giriş yaparak inceleme bırakabilirler veya inceleme bırakmak için bağlantı oluşturup e-postalarda, sohbet etkileşimlerinde veya fişlerde paylaşabilirsiniz.
Yeni bir web tarayıcısında www.google.com/maps adresini açın.
Sol üst köşede şirketinizin adını arayın. (Bu aynı zamanda Google My Business panonuzdaki adresinizin doğru olup olmadığını kontrol etmek için harika bir fırsattır.)
İşletmenizi seçtikten sonra sol üst köşedeki menü seçeneğine tıklayın.
"Haritayı Paylaş veya Göm"e tıklayın.
Google Haritalar daha sonra kopyalayabileceğiniz veya sosyal medya platformlarında, metinlerde ve e-postalarda paylaşabileceğiniz bir bağlantı oluşturur
Listeleme üzerinde incelemeleri topladıktan sonra, onlara yanıt vermeniz gerekmektedir.
Hepsine.
Hepsinin sonuna kadar.
İyi olanlara. Kötü olanlara. Nötr olanlara.
Her incelemeye, Google My Business panosunu kullanarak her inceleyiciye bir mesaj yazmaya zaman ayırın ve olumsuz incelemelere hızlı (ve olumlu bir şekilde) yanıt verdiğinizden emin olun.
Neden olumsuz incelemelere yanıt vermenin önemini vurguluyorum? Çünkü insanların %45'i kendilerine yanıt veren bir işletmeyi ziyaret etme olasılığı daha yüksektir.
Eğer incelemeleriniz mükemmel 5 yıldızlı bir değerlendirme ile geliyorsa, bu işletmenizi tutkulu bir destekçiye dönüştürme fırsatınızdır.
Ulusal bir şirket veya yerel bir çiçekçi dükkanı olsanız da (aşağıda gösterildiği gibi), müşterilerinizin markanızla yaşadığı deneyimleri tanımak ve onlara ulaşmak son derece önemlidir.
Eğer durumlar kötüyse, işleri düzeltme fırsatınızdır. Donatos Pizza, Columbus, Ohio'daki incelemelerini izledi ve bir müşteri deneyimini geliştirme fırsatını kaçırmadı.
Nötr bir 3 yıldızlı inceleme aldıktan sonra sahibi, "bu 3 yıldızlı incelemeyi 5 yıldızlı bir incelemeye nasıl yükseltebileceğini" görmek için aktif bir şekilde iletişime geçti.
İşte müşteri hizmeti budur.
5. Google My Business Mesajları Aracılığıyla Doğrudan Müşterilere Konuşun
Peki müşterileriniz listeleme veya web sitenizde bir şey bulamazlarsa ne yapacaklar?
Sizinle iletişime geçmek isteyecekler. Peki ama nasıl?
Belki de şunu düşünüyorsunuzdur: "Basit. Telefon numaramı Google My Business listeme ekledim.
Ancak bazen müşterileriniz size telefonla ulaşmak istemeyebilir.
Aslında, son istatistikler gösteriyor ki "müşterilerin yüzde 90'ı bir telefon görüşmesi yerine bir metin mesajı almayı tercih eder."
Bu nedenle mobil mesajlaşma, pazarlama stratejinizin son derece etkili bir parçası olabilir.
Bu, artan müşteri etkileşimine yol açabilir ve satışı tamamlamaya yardımcı olabilir.
Çalışmalar, doğrudan SMS mesajlaşmasının hatta mobil reklamdan daha yüksek bir dönüşüm oranına sahip olduğunu gösteriyor.
İşte Google'ın bu soruna bir çözüm olarak mesajlaşma özelliğini tanıttığı neden bu kadar önemlidir.
Bu özellik sayesinde etkinleştirebilir ve müşterilerinizle bire bir iletişim kurarak soruları yanıtlayabilir, yorumları değerlendirebilir ve sadakati artırabilirsiniz.
Google My Business mesajlaşma özelliğini etkinleştirerek, müşterilere GMB listelemenizden doğrudan SMS yoluyla soru sorma seçeneği sunarsınız.
Bu özelliği Google My Business panonuzda "Mesaj Kabul Et" düğmesine tıklayarak açabilirsiniz. Bu özelliği açıp kapamak ve ihtiyaca göre numarayı güncellemek tamamen sizin kontrolünüzde
Google ayrıca yanıt sürenizi hesaplar ve bunu listeleme üzerinde gösterir. Bu, sorulara yanıt verme sürenizden hesaplanan bir ortalama süredir.
Son olarak, "Hoş Geldiniz Mesajı"nı işletme profilinizden veya profil panonuzdan Google Haritalar üzerinden ekleyebilirsiniz. Bu, kullanıcıların size bir mesaj başlattığında aldıkları mesajdır. İşte nasıl yapılır:
Örneğin, örnek bir mesaj şöyle okunabilir: "Bize ulaştığınız için teşekkür ederiz. Sizlere hizmet sunma olanağını takdir ediyoruz ve isteğinize hemen yanıt vereceğiz."
Bu özellik etkinleştirildiğinde ve hazır olduğunda, birisi listelerinizdeki ileti düğmesi aracılığıyla bir soru sorduğunda bir SMS metin mesajı alırsınız.
Daha sonra bir metin mesajı olarak doğrudan yanıtlayabilirsiniz.
Bu özellik, işletmenizle müşteriler arasında daha yakın bir bağ kurulmasına yardımcı olur ve daha şeffaf görünmenize yardımcı olur. Bunun sonucunda artan güvenilirlik ve satışlar elde edebilirsiniz.
Ancak bu hizmet, yalnızca aktif olarak soru soran müşterilerle etkin bir şekilde bilgi paylaşır.
Google ayrıca pasif bir şekilde gezinenler için listeleme üzerinde haber ve güncellemeleri paylaşma seçeneğine sahiptir.
Şimdi özel teklifleri ve etkinlikleri nasıl tanıtacağınıza bakalım, bu da Google My Business optimizasyonunu daha da artırabilir.
6.Özel Teklifler ve Etkinlikler Oluşturun ve Tanıtın
Google My Business, özel etkinlikleriniz hakkında duyuru yapmanıza yardımcı olacak bazı dahili özelliklerle birlikte gelir.
İşte bunları nasıl kullanabileceğinize dair bazı yollar:
Özel teklifler oluşturma: Google My Business Teklifler seçeneğini kullanarak GMB profilinize teklifler ekleyin. Teklif başlığınızı, açıklamasını, promosyon kodunu ve başlangıç ve bitiş tarihlerini ekleyin. Ayrıca kullanıcıları web sitenize yönlendiren bir çağrıya eylem düğmesi de ekleyebilirsiniz. İşte Kesté Pizza e Vino'dan güncel bir örnek:
- Etkinlik oluşturma: Benzer şekilde, "Gönderiler" sekmesinde "Etkinlik" seçeneğini seçerek Google İşletme Profilinizde bir etkinlik oluşturabilirsiniz. Burada bir başlık, bir açıklama, başlangıç ve bitiş tarihleri ve saatleri ve etkinliğin yer bilgilerini ekleyebilirsiniz. Ayrıca fotoğraflar, videolar ve bir çağrıya eylem düğmesi de ekleyebilirsiniz.
- Özel teklifler ve etkinlikleri Google araması üzerinden tanıtma: Özel tekliflerinizi ve etkinliklerinizi oluşturduktan sonra, bunlar Google İşletme Profilinizde görünecektir. Bu teklifler ve etkinlikler, kullanıcılar işletmenize ilişkin anahtar kelimelerle arama yaptığında Google arama sonuçlarında zengin bir özet olarak görünebilir. Bu, görünürlüğünüzü artırabilir ve web sitenize trafik yönlendirebilir.
- Google Haritalar üzerinden teklifleri ve etkinlikleri tanıtma: Benzer şekilde, kullanıcılar Google Haritalar üzerinde işletmenizi aradığında, Google İşletme Profilinizdeki teklifleri ve etkinlikleri görebilirler. Bu, müşterileri fiziksel konumunuza çekmeye yardımcı olur.
- Sosyal medya üzerinden teklifleri ve etkinlikleri tanıtma: Ayrıca özel tekliflerinizi ve etkinliklerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.
Google İşletme Profilinizde yeni bir teklif veya etkinlik yayınladığınızda, bunu doğrudan Facebook, Twitter veya diğer sosyal medya sayfalarınıza paylaşabilirsiniz. Bu, daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve işletmenizle etkileşimi artırmanıza yardımcı olur.
Daha yeni özellikler arasında iş ilanı gönderileri ve ürün gönderileri de bulunuyor.
7.İş Güncellemelerini Paylaşmak İçin Gönderiler Ekleyin
Şimdi size Google My Business listelemizde özel teklifleri ve etkinlikleri nasıl tanıtacağınızı gösterdim, şimdi oluşturduğunuz içeriğe odaklanalım.
İşte burada Google Gönderileri devreye giriyor.
Bu özellik, işinizle ilgili içeriği çeşitli şekillerde paylaşmanıza olanak tanır. Bazı örnekler şunları içerebilir:
- Çeşitli ürün resimleri ile yeni bir sonbahar giyim serisini vurgulamak
- Tanıtmaya çalıştığınız yaklaşan bir etkinliği sergilemek
- Kazanan bir atışı izleyen bir gif kullanarak izleyicilerinizle bir anıyı yeniden yaşatmak
- Son şirket gelişmelerine dair bir metin güncellemesi paylaşmak
Google İşletme Profilinize gönderiler eklemek, sıralamaları ve SEO'yu olumlu etkileyebilir, Google My Business optimizasyonunu artırmanıza yardımcı olabilir. İşte birkaç yol:
- Artan İlgilenme: Google İşletme Profilinize içerik eklemek, markanızla daha fazla etkileşim anlamına gelir. Bu etkileşim, Google'a olumlu sinyaller gönderir ve arama sıralamalarınızı iyileştirebilir.
- Güncellenmiş İçerik: Google İşletme Profilinizde düzenli olarak taze ve ilgili içerik paylaşmak, haberler, etkinlikler ve promosyonlar gibi, Google'ın işletmenizi aktif ve güncel olarak tanımasına yardımcı olabilir.
- Gelişmiş Yerel SEO: Google İşletme Profilinize gönderi eklemek, yerel sıralamanızı da iyileştirmeye yardımcı olabilir. İlgili anahtar kelimeleri ve konumla ilgili bilgileri GMB optimizasyonu için ekleyerek işletmeniz yerel arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünebilir.
- Artan Tıklama Oranı: Google İşletme Profilinize gönderi eklemek, web sitenize yönlendirilen tıklama oranını artırabilir ve kullanıcıları web sitenizi ziyaret etmeye veya satın alma gibi belirli eylemler yapmaya teşvik edebilir.
Genel olarak, düzenli olarak Google İşletme Profilinize gönderi eklemek, etkileşimi artırabilir, yerel sıralamayı iyileştirebilir ve genel SEO performansınızı geliştirebilir.
New York Yankees markasının oyunlarının vurgularını tanıtmak için nasıl Google Gönderileri kullandığına dair harika bir örnek vardır.
Google'da arama yaparsanız, son oyun sonuçlarını görür, özetleri izlersiniz ve planlanan oyunları bir bakışta görürsünüz.
Google Gönderileri, metin, fotoğraf, gif ve hatta aşağıdakileri içeren çağrıya eylem düğmeleri eklemenize olanak tanır:
- Satın Al
- Kaydol
- Daha Fazla Bilgi Edinin
- Rezervasyon Yap
- Teklif Al
İşte Olive Garden'dan "çevrimiçi sipariş ver" çağrıya eylem düğmesi ile bir örnek.
Google My Business hesabınızı doğruladıktan sonra gönderi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Doğrulama işlemi tamamlandığında, sol taraftaki menüde "Gönderiler" seçeneği görünecektir.
"Yazı oluştur" seçeneğine tıkladıktan sonra metin ve görseller ekleyebilirsiniz.
Gönderinizi oluştururken şunları göz önünde bulundurmalısınız:
- Google, her gönderi için maksimum 1.500 karakter izin verir. Ancak ideal miktar 100 karakterdir. Çoğu insan seçeneklerini hızlıca gözden geçirdiği için gönderilerinizi açık, özlü ve etkili tutmak mantıklıdır.
- Eğer bir CTA düğmesi kullanılmazsa, tam metin gönderisi mobil cihazlarda görünecektir.
- Seçtiğiniz görüntü, işletmenizin yüksek kaliteli bir temsilcisi olmalı ve 814px x 610px boyutunda olmalıdır.
- Doğrudan hedef kitlenize hitap edin. Endüstri jargonunu kullanmayın. Bunun yerine, hedef kitlenizin gönderiye ilgi göstermesini sağlayacak içerikleri paylaşmaya odaklanın.
- Google, her gönderi için içgörüler (bundan biraz sonra daha fazla bahsedeceğiz) ve etkileşim metrikleri sağlar, ancak UTM parametrelerini ayarlamak da iyi bir fikirdir.
- "Yayınla" düğmesine tıkladıktan sonra gönderinizi listelemenizde görebilirsiniz.
Şimdi, işletmenizi arayan herkesin görüntülemesi için hazır ve bekliyor. Google Gönderileri belirli bir süre sonra kaybolacağından, yayınladıktan bir hafta içinde gözden geçirdiğinizden emin olun.
Google My Business hesabınızın etkisini ölçmek önemlidir, çünkü herhangi bir pazarlama taktiği gibi
Google'ın bununla ilgili dahili araçları bulunmaktadır.
Google My Business'daki değişikliklerin bir parçası olarak, İçgörüler Performance metrikleri için bir güncelleme geçirdi,
İşte ikisinin ana farkı, bu tablodan (Agency Analytics tarafından sağlanan) alınan bilgilere göre:
En önemli soruyla başlayalım: Müşterileriniz sizi nasıl buluyor?
İki tür arama yapıyorlar: doğrudan ve keşif.
Doğrudan aramalar, müşterilerinizin şirketiniz hakkında bilgi sahibi olduğunu ve sizi bulmak için işletme adınızı veya adresinizi kullandığını gösterir.
Keşif aramaları, işletme türü veya kategorisi için arama yapmayı içerir—işletme adınızı bilmeleri gerekmez. Bu, şirketiniz hakkında aşina olmayan insanlar için yaygındır.
Listeleme'nizi nasıl bulduklarını anladıktan sonra, onunla ne yaptıklarını anlamak isteyeceksiniz.
• Web sitenizi mi ziyaret ediyorlar?
• Yol tarifi mi istiyorlar?
• Sizi mi arıyorlar
• Fotoğraflarınızı mı göz atıyorlar?
Linkler için UM parametrelerini ayarlamak önemli olsa da Google My Business aynı zamanda listeleme içindeki müşteri eylemlerine ayrıntılı bir bakış sunar.
Google My Business, kullanıcı eylemlerini içgörüler panosunda izler, bu da size listeleme içinde müşterilerinizin ne değerli bulduğunu anlamanıza yardımcı olabilir.
Sonuç
Müşteriler işletmenizi birçok farklı şekilde bulabilir. Google My Business, potansiyel müşterilerin ürününüzü, hizmetinizi veya deneyiminizi arayan gözleri önünde temel işletme bilgilerinizi konumlandırır.
GMB, yerel SEO'ya yardımcı olur, incelemeler veya gönderiler aracılığıyla müşterilerinizle etkileşimde bulunma şansı sunar ve müşterilerinizin satın alma yolları hakkında değerli içgörüler sağlar.
Bu makaleyi Google My Business optimizasyon kontrol listesi olarak düşünün ve bu ücretsiz ve değerli aracı en iyi şekilde kullanmak için kullanın.
Google Haritalar pazarlaması gibi diğer teknikler, GMB profilinizi tamamlamada yardımcı olabilir. Ayrıca Google My Business optimizasyonu için Google Local'ı kullanmayı da düşünebilirsiniz.
Google My Business listesini talep etmemek ve optimize etmemek, size otoyol çıkışında restoranınız için ücretsiz dijital bir tabela teklif eden birine
"Hayır, teşekkür ederim" demek gibidir.
Google My Business hesabınızı kurma veya genel dijital stratejinizde yardım isterseniz, buradayız!
Unutmayın, Magna Dijital Pazarlama olarak, arama motoru optimizasyonu hizmetimizle kurulduğumuzdan beri, birçok müşterimizi yüzlerce, hatta binlerce kelimede daha görünür yaptık; web sitelerine aldıkları odaklı trafiği kat kat arttırdık. Tüm Dijital Pazarlama Hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için hemen dijital pazarlama uzmanlarımızla iletişime geçin.
Magna Dijital Pazarlama Ajansı'nın deneyimli kadrosu tarafından sizler için özenle hazırlanmış Dijital Pazarlama Blogu'na geri dönebilir ya da Threads hakkında da bilgi alabilirsiniz.