2023 Pazarlama Bütçe Yaklaşımları
Tüm dünyada yükselen enflasyon oranları, savaş ve kontrol edemediğimiz diğer ekonomik faktörlerin pazarlamayı nasıl etkileyeceğini merak eden NP Dijital, 2023 yılı için planlarını bir pazarlama uzmanına sordu. Cevaplar genel olarak beklediğimiz gibi olmakla beraber yeni yılda dijital dünyada rekabetin daha da artması ve doğru aksiyonları almayan firmaların çok daha fazla zorlanması bekleniyor.
Bütçelerin nasıl yeniden tahsis edildiğini görmek için gelin dijital araçlara yakından bakalım.
SEO
Yapılan bir ankete göre şirketlerin;
- %68'inin SEO bütçesini artırdığı çünkü ücretli reklamlara göre daha yüksek bir yatırım getirisi sağladığı,
- %11’inin SEO bütçesinin 2023’te de aynı kalacağı ve bunun nedeninin ise ekonomik güvensizliğin sonucu olarak genel pazarlama harcamalarının arttırılamaması olduğu,
- %21’inin ise bütçede azaltma yapacağı ve bunun en önemli iki nedeninin daha önce yapılan çalışmalardan sonuç alamamak ve bütçe yaratamamak olduğu belirtildi.
SOSYAL MEDYA
- Şirketlerin %32'i organik sosyal medya bütçesini artırmayı planlıyor bunun en önemli nedeni ise Apple IOS'un değişmesinden dolayı sosyal medya reklamları için ayrılan bütçe çoğunlukla kullanılamaması.
- Şirketlerin %26'sı müşterilerle ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için sosyal medyada olmaları gerektiği için 2023 bütçesini olduğu gibi tutmak istiyor.
- Şirketlerin %42'si bütçeyi azaltmayı planladıklarını çünkü sosyal medyanın eskisi kadar etkin olmadığı ve yüksek yatırım getirisi sağlamadığını belirtiyor.
İÇERİK PAZARLAMA
Şirketlerin %83'i içerik üretim bütçesini artırmaya gidiyor. Bunun en önemli nedeni üretilen içeriklerle hedef kitleye daha çabuk ulaşılabiliyor ve güven oluşturulabiliyor.
Şirketlerin %8'i bütçelerini koruyacaklarını söyledi. Bunun başlıca nedenin ise ekonomik sebepler.
% 9’u ise hazır içerik üretme araçlarını kullanmayı planladıkları için bütçeyi düşüreceklerini belirtti.
PODCAST
Anket sonuçlarına göre pazarlamacılar podcastin uygun bir kanal olduğunu düşünüyor.
Şirketlerin %92'isi 2023'te podcast bütçelerini artırmayı planlıyor. Bu şirketlerin hali hazırda bir podcast çalışması olmadığı ancak oluşturmayı planladıkları görülüyor.
Şirketlerin %5'i mevcut podcast bütçelerini sürdürmeyi planlıyor.
Ve %3'lik bir kesim, podcast harcamalarını azaltmayı planlıyor. Bunun başlıca nedeninin ekonomik faktörler olduğu belirtiliyor.
GOOGLE REKLAMLARI
Yapılan anket sonuçları firmaların %59’u, 2023 yılında Google reklam bütçelerini artıracaklarını çünkü geri dönüşlerin fazla olduğunu belirtiyor.
SOSYAL MEDYA REKLAMLARI
Firmalar genel olarak Facebook, Instagram ve Snapchat kanalları için ayırdıkları reklam bütçesini düşürme eğiliminde. Bunun en önemli nedeni ise Apple’ın IOS güncellemesi olduğu anlaşılıyor. Youtube, Pinterest ve Tiktok gibi diğer dijital platform için ise reklam bütçelerinin artırılabileceği görülüyor.
GELENEKSEL REKLAMLAR
Ankete katılan şirketlerin büyük çoğunluğu, hemen hemen her kanal için geleneksel reklam harcamalarını azaltmayı planladıklarını belirtti. Bunun temel nedenlerini ise aşağıdaki gibi sıraladılar:
- Yatırım getirisini takip edememe,
- Pazarlama bütçesinde kesintiler,
- Performans pazarlamasının daha iyi sonuç vermesi.
Sonuçları kısaca özetlemek gerekirse, tüm ekonomik olumsuzluklara rağmen firmaların özellikle dijital pazarlama bütçelerini arttırdıkları ama ölçülebilir ve faydasını gördükleri kanallara yöneldikleri görülmüştür.
Kaynakça: https://neilpatel.com/blog/2023-marketing-spend/