Dijital Pazarlama Terimleri – “B” Harfi İle Başlayan Terimler
Dijital pazarlamaya yeni başlayanlar için hazırladığımız dijital pazarlama sözlüğümüzün “B” harfini kapsayan bölümü aşağıdaki gibidir. Faydalı olması dileğiyle.
- Banner Ad: Web sitelerinde görüntülenen reklam biçimi. Genellikle grafik veya animasyon içerir ve kullanıcıları reklam verenin web sitesine yönlendirir.
- Backlink: Diğer web sitelerinden bir web sitesine yapılan linkler. SEO açısından önemlidir ve site otoritesini artırır.
- Bounce Rate: Bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların, sadece tek bir sayfa görüntüleyip sitenin geri kalanını incelemeden ayrılma oranı.
- Branding: Bir markanın kimliğini, değerlerini ve özelliklerini tanımlama ve iletişim süreci.
- Behavioral Targeting: Kullanıcı davranışlarına göre kişiselleştirilmiş reklam sunma yöntemi.
- Blog: Düzenli içerik yayınlama amacıyla kullanılan, genellikle kişisel veya kurumsal web sayfası.
- Browser: İnternet içeriklerini görüntülemek için kullanılan yazılım. Örneğin; Chrome, Firefox.
- B2B (Business to Business): İşletmeler arası ticaret. Bir işletmenin, başka bir işletmeye ürün veya hizmet satışı.
- B2C (Business to Consumer): İşletmelerin doğrudan tüketiciye satış yapması.
- Bot: İnsan müdahalesi olmadan otomatik görevleri yerine getiren yazılım programları.
- Bidding: Reklam verme sürecinde, belirli bir anahtar kelime veya reklam alanı için ödenmesi gereken ücreti belirleme süreci.
- Blockchain: Dijital işlemlerin güvenli bir şekilde kaydedildiği, merkezi olmayan bir veri tabanı teknolojisi.
- Buzz Marketing: İnsanların bir ürün veya hizmet hakkında konuşmasını sağlama amacı taşıyan pazarlama teknikleri.
- Breadcrumb: Web sitelerinde, kullanıcıların site içindeki konumlarını gösteren navigasyon aracı.
- Browser Extension: İnternet tarayıcılarına eklenen ve çeşitli işlevler sağlayan küçük yazılım parçaları.
- Black Hat SEO: Arama motoru sonuçlarını manipüle etmek için etik olmayan yöntemler kullanma.
- Bulk Email: Büyük hedef kitlelere gönderilen e-posta kampanyaları.
- Brand Equity: Markanın değeri ve tüketicilerin gözündeki itibarı.
- Brand Awareness: Tüketicilerin bir markayı tanıma ve hatırlama derecesi.
- Behavioral Segmentation: Tüketicilerin alışkanlık, sadakat, kullanım sıklığı gibi davranışsal özelliklerine göre segmentlere ayrılması.
- Business Model Canvas: Bir iş modelini tanımlamak ve geliştirmek için kullanılan görsel bir araç.
- Banner Blindness: Kullanıcıların sürekli maruz kaldıkları web banner'larına karşı geliştirdikleri duyarsızlık.
- Brand Loyalty: Tüketicilerin bir markayı tercih etme ve sadık kalma eğilimi.
- Brand Ambassador: Bir markayı tanıtan ve onunla özdeşleşen kişi veya kişiler.
- Business Intelligence: İş performansını artırmak için veri analizi ve bilgi yönetimi.
- Buyer Persona: Hedef müşteri profili oluşturma, müşterilerin davranışları ve tercihleri hakkında detaylı bilgi.
- Bot Traffic: İnsan etkileşimi olmadan, otomatik programlar tarafından oluşturulan web trafik.
- Bitrate: Dijital medya dosyalarının iletim hızı.
- Broad Match: Google Ads'te, anahtar kelimelerin geniş bir eşleme türü. Reklamların daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlar.
- Brand Positioning: Bir markanın pazardaki konumu ve rekabetçi avantajı.
- Brand Identity: Markanın görsel ve sözel unsurlarla tanımlanması.
- B2E (Business to Employee): İşletmelerin kendi çalışanlarına yönelik uyguladığı pazarlama stratejileri.
- Business Analytics: İş verilerini analiz ederek stratejik kararlar almak.
- Back-end: Web sitelerinin kullanıcıdan görünmeyen, sunucu tarafında çalışan kısmı.
- Beta Testing: Bir ürün veya hizmetin piyasaya sürülmeden önce son kullanıcılar tarafından test edilmesi.
- Bit.ly: Link kısaltma hizmeti sağlayan bir web sitesi.
- Blogger Outreach: Blog yazarlarıyla işbirliği yaparak ürün veya hizmetin tanıtımını yapma.
- Brand Activation: Marka değerlerini ve mesajını tüketicilere aktif bir şekilde ileten pazarlama stratejileri.
- Budget Allocation: Pazarlama faaliyetleri için bütçenin nasıl ayrılacağının planlanması.
- Business Directory: İşletmelerin listelendiği çevrimiçi veya basılı rehber.
- Business Plan: Bir işletmenin amaçlarını, stratejilerini, pazar analizini ve finansal tahminlerini içeren belge.
- Brand Equity: Markanın maddi olmayan değeri, özellikle marka bilinirliği ve müşteri sadakati açısından.
- Brand Experience: Tüketicilerin bir markayla etkileşimleri sırasında yaşadıkları deneyimler.
- Brand Extension: Mevcut bir markanın yeni ürün veya hizmetlerle genişletilmesi.
- Brand Integration: Bir markanın, içerik veya etkinliklerle bütünleşik bir şekilde tanıtımının yapılması.
- Brand Strategy: Markanın uzun vadeli hedeflerine ulaşmak için geliştirilen planlar ve yöntemler.
- Brick and Mortar: Fiziksel mağazalara sahip perakende işletmeler.
- Browser Compatibility: Bir web sitesinin farklı internet tarayıcılarında düzgün çalışması.
- Business Development: Yeni iş fırsatlarını, stratejik ortaklıkları ve iş ilişkilerini geliştirme süreci.
- Buyer's Journey: Bir müşterinin ürün veya hizmet satın alma süreci boyunca geçirdiği aşamalar.
Diğer bilgilere ulaşmak için aşağıdaki harflerden dilediğiniz bir tanesine tıklamanız yeterli…
A | C | Ç | D | E | F | G | H | I |
İ | J | K | L | M | N | O | Ö | P |
R | S | Ş | T | U | Ü | V | Y | Z |